האם בריטיש איירווייס במשבר?
חברת הדגל של התעופה הבריטית צנחה מהמקום ה-26 אשתקד למקום ה-40 השנה במשאל 'חברות התעופה הטובות בעולם' של Skytrax, והנהלת בריטיש איירווייס מוטרדת משורה של בעיות וכשלים המשפיעים על פעילות החברה ומעמדה הציבורי
משאל 'חברות התעופה הטובות בעולם' של Skytrax הציב את בריטיש איירווייס במקום ה-40. צילום: יח"צ
הדירוג הנמוך במשאל 'חברות התעופה הטובות בעולם' של Skytrax, שהציב את בריטיש איירווייס במקום ה-40 המאכזב, לאחר שאשתקד דורגה במקום ה-26, ממחיש את התחושות בחברה, בענף התעופה ובקרב הציבור בבריטניה. והרי הדירוג של Skytrax מתבסס על חוות דעת של נוסעים... אחד הנושאים המרכזיים המטרידים את החברה הוא אי הוודאות לגבי העתיד בעקבות ה'ברקזיט', שעלול לפגוע משמעותית בפעילות החברה באירופה ואף לאלץ אותה להקים מטה ובסיס פעילות חדש בתוך היבשת. אימוץ מאפייני לואו-קוסט, בעיקר, ביטול שירותי המזון במגוון קווים קצרים, גרמו למורת רוח בקרב נוסעים רבים, שהעדיפו עד עתה לטוס בחברת תעופה בעלת מוניטין ומסורת של שירות איכותי. בין הנושאים הנוספים' המטרידים את הנהלת החברה: השלכות הקריסה הטוטאלית של מערכת המחשוב לאחרונה, שהשביתה כמעט כליל את פעילות החברה, גרמה נזק כספי משמעותי ותוביל אף להוצאות משמעותיות נוספות בעקבות תביעות של נוסעים שנפגעו; השביתות התכופות של אחד מאיגודי הדיילים, שגרמו לא מעט שיבושים בפעילות הסדירה של החברה, והחל מסוף השבוע הבא עומדים לפתוח בשביתה ממושכת של 16 יום; מורת הרוח של עובדים וגם של לקוחות על כוונת החברה להעביר מספר מרכזי שירות, Centres Call, למיקור חוץ. נוסף לכל הבעיות, מנהל שירות הלקוחות החבר בצוות הניהול של החברה, טרוי וורפילד, שהצטרף לחברה אך לפני שנה וחצי כדי לרענן את מערך השיווק, והיה אחראי גם על פיתוח מוצרים, שותפויות עסקיות ו-14,000 דיילי האוויר של החברה, התפטר השבוע מתפקידו. איגוד הטייסים הבריטי, BALPA, התייחס לבעיות של בריטיש, וגם לשאר חברות התעופה הבריטיות, והדגיש כי דירוגן הבינלאומי נמוך, כי הן אינן מהוות מתחרות של ממש בתחרות הקשה בין חברות התעופה בקווים הבינלאומיים, ויש גם חשש שמעמדה של התעופה הבריטית ימשיך להידרדר בעקבות ה'ברקזיט'.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}