החברות הישראליות ממתינות לאישורי הביטחון ל- 2018
המחלוקת בין משרד החוץ לאגף הביטחון באל על טרם נפתרה וחברות התעופה הישראליות ואל על בינהן אינן יכולות לקבל אישורים לקווים השונים. כשבוע לאחר הודעת ישראייר ואיסתא על ביטול פעילותן משדה"ת בחיפה בעיית הביטחון מאיימת על הפעילות הסדירה של החברות הישראליות
Shutterstock
חברות התעופה הישראליות, אל על, ישראייר וארקיע בבעיה קשה, בשל המחלוקת הלא נפתרת בין משרד החוץ לאגף הביטחון באל על. בשל מחלוקות תקציביות, הובעות בין היתר ממחסור בכוח אדם בתחנות השונות בעולם, לא אושרו בשלב זה עדיין תכניות העבודה של חברות התעופה הישראליות לשנת 2018. כזכור, כפי שכבר התפרסם בפספורטניוז ב-11 בינואר, מוטי אילני, ראש אגף ביטחון בחברת אל על, שלח מכתב אזהרה לחברות התעופה הישראליות ולכל גורמי התעופה הבכירים בישראל, בו גולל תמונת מצב בעייתית שעלולה לגרום לביטול הטיסות וחוסר אפשרות לאשר את לו"ז טיסות החברות בפסח ובקיץ. אילני ציין במכתבו כי ישנו מחסור באנשי ביטחון בתחנות השונות בעולם זאת לטענתו לאחר שמשרד החוץ הפסיק לטפל בכ- 1,000 אנשי הביטחון החתומים מול משרד הביטחון ועובדים בתחנות השונות בעולם. בשל כך, חברות התעופה אינן יכולות לסגור הסכמים ואינן יודעות כיצד להמשיך ולהתארגן בכל מה שקשור לפעילותן בתקופה הקרובה ומעבר לכך. תכניות חדשות של החברות (דוגמאת השקת קווים חדשים) מוקפאות ואם המצב לא ישתנה בקרוב הבעיה תוחמר, ולדברי בכירים בענף התעופה צפויה לשבש משמעותית את כל הפעילות התעופתית של החברות הישראליות. חשוב לציין, כי בחודשי החורף הפגיעה הינה פחות קשה, אך ככל שמתקרבים לעונת הנסיעות, לתקופה בה החברות צריכות להתחיל לפעול ולתכנן את לוח הטיסות, כוח האדם, הציוד שצריך לרכוש, והפגיעה תהיה קשה ומשמעותית ועשויה להשליך על הפעילות של כל השנה. צילום עידו וכטל צילום מוני שפיר צילום: ארקיע כזכור בשבוע שעבר, חברות ישראייר ואיסתא הודיעו על ביטול הטיסות הבינלאומיות שתוכננו לפעול בקיץ הקרוב משדה התעופה בחיפה לקפריסין. הפגיעה כוללת את אל על, ארקיע הממתינה לאישורים סופיים לשורת יעדים חדשים שהיא מתכננת לטוס אליהן כבר בחודשים הקרובים וכמותה גם חברת ישראייר שאף היא ממתינה לאישורים ליעדים חדשים וממתינה לאישור תכניותיה שאינן יכולות בשלב זה לצאת לפועל עד קבלת האישורים הנדרשים. כזכור אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר התבטא כבר בשבוע שעבר בנושא ואמר על הבעיה כי: "הסיטואציה בה נמצאות חברות התעופה הישראליות פשוט הזויה, משרד התחבורה פותח את השמיים לחברות הזרות, משרד התיירות והתאחדות בתי המלון משלמים תמריצים מגוונים לחברות זרות בכדי שיטוסו לארץ ואילו משרד החוץ ואגף הביטחון סוגרים לחברות הישראליות קווי תעופה בשל מחלוקות ביניהם. אם מישהו לא יתעשת על עצמו מהר הפגיעה בנוסעים ובחברות הישראליות תהיה הרסנית". כתבות אחרונות בנושא חשיפת פספורטניוז: מחסור באנשי ביטחון: טיסות אל על, ארקיע וישראייר עשויות להתבטל הסוף לטיסות בינלאומיות מחיפה?
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}