האיחוד האירופי פסק: ITA אינה היורשת הכלכלית של אליטליה ואינה אחראית לחובותיה
נציבות האיחוד האירופי הגיעה למסקנה, שהלוואות מדינה שהוענקו לאליטליה בסך 900 מיליון אירו אינן חוקיות, ואילו הזרקות הון של המדינה בסך 1.35 מיליארד אירו ל-ITA תואמות את כללי השוק ואינן נחשבות סיוע ממלכתי
צילום: Shutterstock
הנציבות של האיחוד האירופית מצאה כי Italia Trasporto Aereo S.p.A. - ITA היא לא היורשת הכלכלית של אליטליה, ומכאן שהיא אינה אחראית להחזיר סיוע מדינה בלתי חוקי שקיבלה אליטליה. כמו כן, היא מצאה כי הזרקת ההון של ממשלת איטליה בסך 1.35 מיליארד אירו לחברה החדשה תואמת את תנאי השוק הפרטי ואינן מפרות את כללי האיחוד האירופי. מרגרטה וסטגר, האחראית על מדיניות התחרות באיחוד האירופי, אמרה: "איטליה הוכיחה שיש הפסקה ברורה בין אליטליה לחברת התעופה החדשה ITA וכי השקעתה ב-ITA תואמת את התנאים המקובלים. על איטליה והנהלת ITA לנצל הזדמנות זו אחת ולתמיד. אנחנו נמשיך לעשות את חלקנו בכדי להבטיח תחרות הוגנת בתחום התעופה האירופית ". הנציבות האירופית הגיעה היום למסקנה כי שתי הלוואות מדינה בסכום של 900 מיליון אירו, שנתנה ממשלת איטליה לאליטליה בשנת 2017 אינן חוקיות על פי כללי הסיוע הממלכתי של האיחוד האירופי. כללי הסיוע הממלכתי של האיחוד האירופי קובעים כי חברה חדשה הרוכשת נכסי חברה אחרת אינה אחראית לסיוע העבר שקיבלה המוכרת, אם שתי החברות שונות במידה מספקת אחת מהשנייה, דהיינו, אם קיים "חוסר רציפות כלכלית" בין שתי החברות. על פי כללי הסיוע הממלכתי של האיחוד האירופי "חוסר רציפות כלכלית" מוערך על בסיס מספר קריטריונים, שקבעו בתי המשפט של האיחוד, כגון: היקף הנכסים שהועברו וההיגיון הכלכלי של העסקה. הנציבות הגיעה למסקנה כי בהתבסס על התוכנית של החברה החדשה והתנאים שבהם יועברו נכסים מסוימים מאליטליה ל-ITA - קיימת אי רציפות כלכלית בין אליטליה לחברה החדשה. כתוצאה מכך ITA לא תהיה אחראית על 900 מיליון אירו, בתוספת ריבית, שעל אליטליה להחזיר לממשלת איטליה בעקבות החלטת הוועדה הנפרדת היום. התוכנית שתוכננה על ידי ממשלת איטליה כוללת מספר אלמנטים להבטחת חוסר רציפות כלכלית בין שתי החברות: ITA תפעל בהיקף פעילויות מופחת באופן משמעותי. היא תפעיל פחות ממחצית צי המטוסים של אליטליה. היא תתמקד בקווים הרווחיים ותבטל את הקווים המפסידים. החברה החדשה גם התחייבה כי תשתמש רק במספר סלוטים להמראה ונחיתה של אליטליה המתאימים ליכולת הטיסה שלה. ITA תוכל להשתלט רק על חלקים מוגבלים מעסקי התחזוקה של אליטליה. עסקים אלה יימכרו במכרזים פתוחים, שקופים, ללא אפליה וללא תנאי. המותג של אליטליה יימכר במכרז פתוח, שקוף, לא מפלה וללא תנאי למציע הגבוה ביותר. ITA תוכל להציע הצעות בתחרות עם מציעים אחרים. תוכנית הנאמנות של אליטליה MilleMiglia תימכר במכרז פתוח, שקוף, לא מפלה וללא תנאי, בו לא תוכל ITA להשתתף. זאת על מנת להימנע מהעברות של לקוחות בין שתי החברות. ITA גם לא תשתלט על כרטיסים בתשלום מראש שנוסעים כבר קנו מאליטליה. כדי להגן על הנוסעים הסכימה איטליה להחזיר את כספי הכרטיסים ששולמו מראש לאליטליה. בהשוואה לאליטליה, ל-ITA יהיה מבנה עלויות יעיל ויציב יותר מבחינת צי וחוזי עבודה. היא תעסיק מספר עובדים מופחת באופן משמעותי במסגרת חוזי עבודה חדשים, המבוססים על תנאי השוק. היא גם תחדש את הצי שלה במטוסים חסכוניים. ITA גם תשלם מחיר שוק עבור הנכסים שהיא רוכשת מאליטליה, ישירות או באמצעות מכרזים. על בסיס זה, הוועדה הגיעה למסקנה כי ITA תהיה חברה שונה מאליטליה וקיים חוסר רציפות כלכלית בין החברות. יתר על כן, הוועדה גם העריכה כי הזרקות הון מסוימות של המדינה ל-ITA בהיקף של 1.35 מיליארד אירו בשלוש השנים הקרובות (מתוכן 700 מיליון אירו השנה), יבוצעו בתנאי השוק הפרטי ולכן אינן נחשבות לסיוע מדינה. הוועדה מצאה כי ההשקעה ב-ITA תעניק למדינה תשואה באותו ערך, שגם משקיע פרטי יכול לקבל.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}