אא

למרות הכאוס בשדה״ת סכיפהול: רווח תפעולי של 443 מיליון אירו לחברת KLM ברבעון השלישי

חברת התעופה ההולנדית וחברת הבת טרנסאוויה, הטיסו ברבעון השלישי 9.5 מיליון נוסעים, רשמו הכנסה של 3.2 מיליארד אירו. מנכ״לית החברה: ״רואים שלקוחות רוצים לנסוע וניתן לשמור על תזרימים חיוביים הודות לאסטרטגייה שלנו״

מטוסי KLM בנמל סכיפהול. צילום: Shutterstock מטוסי KLM בנמל סכיפהול. צילום: Shutterstock
קבוצת KLM רשמה רווח תפעולי של 443 מיליון אירו בין יולי לספטמבר עם הכנסות של 3.236 מיליארד אירו, וזאת למרות תנאי התפעול הקשים עקב העומסים, העיכובים וביטולי הטיסות בנמל סכיפהול, את השפעתם חשו היטב הן הלקוחות והן עובדי החברה. עלייה בביקוש לכרטיסים בקיץ הביאה לעלייה בהכנסות לרמות של 2019, למרות שחברת התעופה הפעילה פחות טיסות עקב בעיות כוח האדם בסכיפהול וההתערבויות ברשת של KLM, שהובילו לכך שמטוסים בילו יותר זמן בהאנגר. כתוצאה מכך, הקיבולת ברבעון השלישי עמדה רק על כ-80% מזו של התקופה המקבילה ב-2019. KLM נאלצה לנקוט בצעדים דרסטיים, כמו למשל, הגבלת מכירת כרטיסים לנוסעים היוצאים מסכיפהול וביטול טיסות. חברת התעופה תמשיך לנקוט בצעדים אלה בתקופה הקרובה כדי לשפר את השירות לנוסעים. המהות הייתה ונשארה: להבטיח שכל לקוח שמזמין יוכל לטוס. KLM וטרנסאוויה הטיסו בסך הכל 9.5 מיליון נוסעים ברבעון השלישי. חטיבת הקרגו הצליחה היטב למרות קיבולת קטנה יותר, וגם חטיבת הנדסה ותחזוקה (E&M) פעלה היטב. יחד, גורמים אלה הובילו לרווחים תפעוליים של 443 מיליון אירו ברבעון השלישי של 2022, לעומת 169 מיליון אירו ברבעון המקביל של 2021. ההכנסות עמדו על 3.236 מיליארד אירו לעומת 1.890 מיליארד אירו ב-2021.

KLM התמודדה עם עליות חדות בהוצאות ברבעון האחרון, בין היתר בשל מחיר הדלק הגבוה, האינפלציה, המחסור בשרשרת האספקה והעלויות הקשורות להזמנה מחדש ופיצוי נוסעים, שנפגעו מביטולי טיסות. מאז תחילת בעיות האבטחה בסכיפהול בחודש אפריל, העלויות הישירות בלבד הסתכמו בכמעט 70 מיליון אירו, וזאת יחד עם אובדן ההכנסות. מריאן רינטל, מנכ"לית KLM, אמרה: "KLM רשמה רווחים תפעוליים ברבעון החמישי ברציפות. אנו רואים שלקוחות רוצים לנסוע וניתן לשמור על תזרימים חיוביים הודות לאסטרטגיית הרשת שלנו, למרות האינפלציה הגוברת, מחיר הדלק הגבוה ושער הדולר הלא נוח. לאור המגמות וההתפתחויות הללו עלינו להישאר ממוקדים בבקרת עלויות".  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםק.ל.מטרנסאוויהKLMנמל סכיפהול

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: