אא

טסים עם טרולי? המדיניות החדשה של חברות הלואו-קוסט

מדפי המטען בתא הנוסעים קטנים מלהכיל את מזוודות הטרולי של כל הנוסעים, והחברות נוקטות אמצעים שונים, וגובות גם תשלומים נוספים, כדי להתמודד עם הבעיה. השבוע גם ריינאייר החלה להנהיג מדיניות כבודת יד חדשה

Shutterstock Shutterstock
אם טסתם בחברת לואו-קוסט, ודאי לא יכולתם שלא להבחין בטורי הנוסעים המגלגלים, בלא יוצא מן הכלל, את מזוודות הטרולי שלהם בדרך למטוס. משלוח מזוודות גדולות בחברות הלואו-קוסט מייקר מאד את עלות הטיסה, ולכן הנוסעים עושים את מירב המאמצים לדחוס לתוך הטרולים הקטנים את כל צרכיהם לנסיעה. חברות התעופה הבינו עד מהרה שהטרולים מסרבלים את הליך הכניסה והיציאה מהמטוס, ובעיקר, מהווים מעמסה על מדפי המטען שמעל מושבי הנוסעים, שאינם מסוגלים להכיל את כולם בנוסף לתיקים הקטנים, המעילים, המטריות ושאר החפצים. האמצעים הראשוניים, שנקטו חברות הלואו-קוסט, היו להגביל את מספר התיקים ולהקטין את המידות והמשקל של התיקים המותרים לנשיאה אל תוך תא הנוסעים. נוכח התחכום של הנוסעים והניסיונות הבלתי נלאים לשאת כמה שיותר אל תוך תא הנוסעים, הסתבר לחברות התעופה שאין די במגבלות כדי להקטין את העומס בתא הנוסעים, והדרך הטובה ביותר היא לגבות תשלום כזה או אחר עבור מטען היד או להטיל קנסות על כל חריגה. להלן מדיניות כבודת היד העדכנית של חברות הלואו-קוסט המובילות בפעילותן בארץ: ריינאייר, וויזאייר ואיזי ג'ט.
ריינאייר הגישה הצעה לרכישת אליטליה. צילום: יח"צריינאייר הגישה הצעה לרכישת אליטליה. צילום: יח"צ
צילום: יח"צ ריינאייר עדכנה השבוע את מדיניות כבודת היד שלה. אם עד עתה כל נוסע יכול היה להעלות לתא המטען טרולי במידות של 55×40×20 ס"מ במשקל של עד 10 ק”ג וכן תיק יד קטן במידות של 35×20×20 ס"מ ללא כל תשלום, מעתה כל נוסע יורשה לעלות לתא הנוסעים רק עם התיק הקטן ואילו הטרולי שלו יועבר לתא המטען בבטן המטוס. אם הנוסע יהיה מעוניין בכל זאת לשאת עימו את הטרולי לתא הנוסעים, הוא יצטרך לרכוש כרטיס לעלייה ראשונית (Priority) למטוס בעלות של 5-6 אירו בהליך הזמנת אונליין או כרטיס עדיף/גמיש. אם בעמדת הצ'ק-אין או בשער יבקש הנוסע לעלות עם הטרולי למטוס, יהיה עליו לשלם תוספת של 40-50 אירו.  
וויז אייר תחל להפעיל טיסות לוורנה. צילום: יח"צוויז אייר תחל להפעיל טיסות לוורנה. צילום: יח"צ
צילום יח"צ וויזאייר נהגה עד לא מכבר במדיניות כבודת יד מורכבת. תיקי יד קטנים היו מורשים בעלייה למטוס בחינם, ואילו עבור נשיאה של תיקי יד גדולים יותר, כולל מזוודות טרולי, נדרש תשלום. עם תחילת לוח טיסות החורף הפעילה החברה אימצה מדיניות חדשה ומאפשרת לכל נוסע להעלות למטוס תיק יד אחד בחינם במידות מוגדלות של עד 55X40X23 ס"מ ובמשקל של עד 10 ק"ג. נוסעים, שרכשו כרטיסים בתעריף גמיש ויקר יותר או פריוריטי, מורשים לשאת בחינם גם תיק קטן במידות של עד X30X1840 ס"מ, אותו יוכלו להניח מתחת למושב.   צילום יח"צ איזי ג'ט החמירה את מדיניות כבודת היד בטיסותיה כבר לפני יותר משנתיים. אם עד אז הייתה מובטחת לכל נוסע האפשרות לעלות לטיסה ללא תשלום נוסף עם תיק יד קטן, ואם היה נושא תיק או טרולי גדול יותר (עד X45X2556 ס"מ), הוא היה מועבר בטיסות עמוסות לתא המטען של המטוס ללא תשלום נוסף. עפ"י המדיניות המעודכנת, היתר כבודת היד לא השתנה, ונוסעים יכולים להביא עימם גם את מטען היד הגדול, אך לאף נוסע, מלבד יוצאי דופן, לא מובטח, כי יוכל לעלות לטיסה עם מטען יד כלשהו, לא משנה מה מידותיו, וצוות המטוס יוכל להעבירו עפ"י שיקוליו לתא המטען. לנוסעים מחזיקי כרטיס מועדון 'איזי ג'ט פלוס', או הרוכשים כרטיס גמיש או מושב מועדף, סיכוי טוב לעלות לטיסה עם מטען היד שלהם. ראוי לציין, כי בכל החברות, ללא יוצא מן הכלל, כל התיקים או מזוודות הטרולי החורגים מההרשאה לכבודת יד, יישלחו לתא המטען של המטוס והנוסע יחויב בתשלום נכבד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: