הטיסה נחתה באיחור? חברת התעופה תחוייב לפצות את נוסעים
עפ"י תקנות האיחוד האירופי, חברת תעופה, שטיסתה ממריאה מיעד אירופי ונוחתת ביעדה באיחור של יותר מ-3 שעות מהמועד המתוכנן, חייבת לפצות את הנוסעים. רשות התעופה האירופית מאיימת להטיל קנסות על חברות שאינן מצייתות לתקנות
צילום: 123rf
רשות התעופה האזרחית של האיחוד האירופי תובעת מחברות תעופה לפצות נוסעים גם על איחורים במועד הנחיתה. עפ"י תקנות רשות התעופה האירופית, תקנה מספר EU261: חברות תעופה נתבעות לפצות נוסעים גם במקרה שהטיסה שלהן, שהמריאה מיעד באיחוד האירופי, מגיעה ליעד הנחיתה באיחור של יותר מ-3 שעות מהמועד המתוכנן, וזאת בלי כל קשר לבסיס או נמל הבית של חברת התעופה. הפרשנות המחמירה של סעיף זה קובעת כי דין איחור כזה הוא כדין טיסה שבוטלה. אגב, מועד ההגעה ליעד נקבע עפ"י מועד פתיחת דלתות המטוס ליציאת הנוסעים ולא עפ"י מועד הנחיתה בנמל התעופה ביעד. השבוע תבעה רשות התעופה האירופית מ-5 חברות בינלאומיות מובילות – אמריקן, איתיחאד, אמירייטס, טורקיש וסינגפור איירליינס – לפצות נוסעים שלהן בגין איחורים במועד הנחיתה לפי הסעיף הנ"ל, ואם לא יצייתו לתקנות, הרשות תטיל עליהן קנסות בסכומים משמעותיים. הרשות קיבלה טענות של נוסעים כלפי חברות אלה, שסירבו לפצות נוסעים עפ"י סעיף זה. עיקר הטענות היו נגד חברת אמירייטס, שבימים אלה מתמודדת בבית משפט באנגליה עם תביעות של מספר נוסעים. סינגפור איירליינס, לעומת זאת, עדיין בוחנת תביעות של נוסעים, להם נגרם נזק בגין אי הגעה לטיסות המשך. רשות התעופה האירופית אף מבהירה כי התקנה מתייחסת גם לחברות תעופה אירופיות, ולפני 3 שנים היא אף תבעה עפ"י אותו סעיף את אייר לינגוס, ג'ט2 ו-וויזאייר. חוק שירותי תעופה בישראל, או כפי שהוא מכונה 'חוק טיבי', על שם חבר הכנסת שיזם את החוק, מסתמך על התקנות האירופיות, כולל סעיף האיחור במועד הנחיתה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}