"התגברנו על השלב הקריטי, הטיסות מלאות... הוגשו 15 הצעות לרכישת החברה"
כך אומר הממונה על הניהול המיוחד של אליטליה כשלושה חודשים מאז שהחל בתפקיד שהוטל עליו ע"י ממשלת איטליה. "התגברנו על השלב הקריטי ביותר לאחר המישאל בין העובדים, חוסר האמון והירידה בהזמנות ,המגמה התהפכה: אנחנו מצליחים יותר מאשר בשנה שעברה וההזמנות לחודשים הבאים מעודדות". מהן החברות שהגישו הצעות לקניית החברה
צילום: 123rf
לואיג'י גוביטוזי, הממונה על הניהול המיוחד של חברת אליטליה משדר אופטימיות לגבי מצבה של אליטליה והסיכויים לחלץ את חברת התעופה האיטלקית מהמצב אליו נקלעה. בראיון מיוחד בסוף השבוע האחרון בעיתון האיטלקי "לה רפובליקה", כמעט שלושה חודשים מאז תחילת הניהול המיוחד של החברה, מביע ביטחון בחברת התעופה ולמרות שלדבריו הסיכון לא נעלם עדיין, "הדברים אבל טובים יותר עכשיו" מכריז המנכ"ל לשעבר של רשת התקשורת RAI,. "התגברנו על השלב הקריטי ביותר לאחר המישאל בין העובדים - חוסר האמון והירידה במספר ההזמנות. המגמה התהפכה: אנחנו מצליחים יותר מאשר בשנה שעברה בנתיבים בין יבשתיים, טיסות לצפון ודרום אמריקה מלאות, וההזמנות לחודשים הבאים מעודדות". לופטהנזה או האמירויות? המכירה תהיה מלאה או בחלקים? "נפרסם את תהליך המכרז ביום שני, עם קריאה להצעות מחייבות. שלב זה יסתיים ב -2 באוקטובר. אז נוכל להבין טוב יותר את אוריינטציות השוק. מה שאנחנו מעדיפים הוא ללא ספק מכירה מלאה. לאחר ניתוח ההצעות, יהיה שלב המשא ומתן ולאחר מכן החלטה סופית. בינתיים אנחנו ממשיכים עם הניהול המיוחד, עבודה המאופיינת בנחישות וניתוק מהעבר". אליטליה איבדה 2 מיליון יורו מדי יום, 80,000 יורו לשעה. האם זה עדיין כך? "לא, המצב הרבה יותר טוב עכשיו. אינני יכול עדיין לצטט מספרים אבל עונת הקיץ עוזרת. עם עבודה זהירה, נמשיך להשתפר בחודשים הקרובים. אנחנו מתכוננים ל 2018, יעדים חדשים יושקו במהלך עונת החורף כגון המלדיבים וניו דלהי, הטיסות ללוס אנג'לס ימשכו גם בחורף, טיסות נוספות יתווספו לקו לסאו פאולו. נתמקד באפריקה בקיץ הבא ". אבל המחירים באליטליה נראים גבוהים מאוד בקוים מסוימים. טיסות רומא-מילאנו ורומא-קטאניה עולות יותר מכפול ביחס למחירי ראיינאייר ואיזיג'ט. אין פלא שאנשים מעדיפים לנסוע ברכבות המהירות... "המחירים נקבעים באמצעות אלגוריתם והם תלויים בתקופות ההזמנה ובאחוזי התפוסה . גם זה תחום בו אנו משתפרים: לאחרונה השקנו מבצע קידום מכירות ל"צעירים" מתחת לגיל 25. לגבי הרכבות, המהירות היא משאב עבור המדינה: שתי מערכות התחבורה חייבות יותר ויותר להשלים זו את זו. הייתי רוצה שבאתר אליטליה יימכרו חבילות משולבות לתיירים עם כרטיסי טיסה, רכבות ומוזיאונים ". האם זה נכון שטייסי אליטליה מרוויחים יותר מהאחרים? "לא. עלות העבודה באליטליה עולה בקנה אחד עם זו של חברות תעופה גדולות אחרות. מבחינתי, האתגר הקריטי ביותר הוא פרודוקטיביות וגמישות. אני מתעניין יותר במחיר לשעת טיסה מאשר בשכר הטייסים. ואנחנו צריכים לשפר את הגורם הזה" אבל האם אליטליה עדיין יכולה להיות חברת תעופה עולמית גדולה, או שהיא נידונה להיות חברת לואו-קוסט? אליטליה צריכה להיות חברה בעלות נמוכה יותר, לא חברת תעופה זולה. אנחנו צריכים להתמקד ברשת הטיסות לטווח ארוך, אבל עם יותר הכנסות, ועם שירות, בטיחות וביצועי זמן טובים יותר כדי להצדיק את קיומה. המותג עדיין חזק מאוד, האמן לי. כשאני רואה את שלושת הצבעים, אני עדיין מתרגש". לסיכום, "יש לנו שתי מטרות להשיג. האחת היא מציאת שותף בינלאומי חזק שיאפשר לאליטליה לפתח את הפוטנציאל שלה. השניה היא להפוך לגמרי את כיוון הפעילות של החברה ולחסל את כל מה שגרם בעבר לחוסר יעילות ולפרודוקטיביות נמוכה. זה לא רק עניין של רווחים והפסדים, זה עניין של תרבות ארגונית ". גוביטוזי התייחס בראיון גם לגבי התהליך הקרוב שצפוי לאליטליה בכל מה שנוגע למכירתה: מתוך 15 הצעות לא מחייבות שהגישו חברות המעוניינות בחברה 12 מהן בדקו כבר את ספרי החשבונות של החברה, כעשרה הגישו הצעה לא מחייבת עד ליום ה-21 ביולי, ביניהם חברות גדולות כמו אתיחד וראיינאייר. "הצעד הבא יהיה זה של הצעות מחייבות הצפויות להתקבל עד אוקטובר, אז יתברר האם מתקיימים התנאים, ואילו הם, למציאת קונה חדש לאליטליה". לדברי גוביטוזי, המנהלים המיוחדים אינם חייבים למכור את החברה בסתיו - הם יכולים להחליט לפתוח שוב את המיכרז עם מועמדים מסויימים ולהמשיך בניהול המיוחד. לידיעות נוספות הקשורות באליטליה: ריינאייר הגישה הצעה לרכישת אליטליה אליטליה הפקידה ערבות כספית וממשיכה להתנהל כרגיל אליטליה המבצע מחירים מיוחד ללוס אנג'לס והמלדיבים קיבלה חמצן: אושרה הלוואת ממשלת איטליה לאליטליה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}