אא

היעד החם של החורף: תאילנד

בחודש ינואר האחרון ביקרו בתאילנד 24,000 ישראלים. מדובר בשיא של כל הזמנים של תיירים ישראלים לחודש ינואר ובמגמה שכנראה הולכת להיות חלק מהסטנדרט - חופשת חורף בקונספט אחר // תוכן פרסומי

צילום: Canva צילום: Canva

שוחחנו עם נדב ציוני, מנהל השיווק והמכירות של חברת Fly East בתאילנד, על טרנד תיירות החורף במדינה ולמה הוא כל כך אטרקטיבי עבור הישראלים.

בסוף חודש ינואר האחרון התרחש אירוע יוצא דופן, מושל לשכת התיירות הראשית של תאילנד הגיע לראשונה לישראל והעניק לחברת התעופה אל על תעודת הוכרה על תרומתה לחיזוק התיירות הישראלית לתאילנד. האירוע הזה משתלב יפה עם  העובדה שינואר 2023 שבר את כל השיאים של תיירות החורף מישראל לתאילנד - 24,000 הישראלים שביקרו בתאילנד בחודש הזה מגלמים עליה של 40% ביחס לשיא הקודם שנרשם אי שם, לפני הקורונה, בינואר 2019.   

חופשת חורף בסנדלים על חוף טרופי

האסוציאציה הראשונה שלנו כשאנחנו נתקלים במונח 'חופשת חורף' היא של מדרונות סקי מושלגים. אין לנו שום דבר נגד חופשות סקי ואנחנו בהחלט יכולים להבין את כוח המשיכה של אירופה המושלגת, אבל זו ממש לא האופציה היחידה ובשנים האחרונות גם הנופשים הישראלים מתחילים להבין שחופשת חורף יכולה להיות גם 'חופשה מהחורף' ובאספקט הזה, מבחינת הישראלים, קשה למצוא לתאילנד הרבה מתחרים.  

"תאילנד היא מדינה טרופית, חם בה כל השנה מטיילים בה כל השנה, אך בינואר פברואר ומרץ אין בכלל מונסונים ויש מזג אוויר נפלא עם כפכפים ושורטס, הניגודיות הזו לחורף שלנו פשוט קסומה. במקום לקפוא באירופה אפשר ליהנות עם קוקטיל ואננס על הים בתאילנד". כך מציג נדב ציוני, מנהל השיווק והמכירות של סניף תאילנד בחברת Fly East, את כוח המשיכה המרכזי של תאילנד בחורף עבור המטייל הישראלי. 
נדב ממשיך: "תאילנד היא לא המדינה היחידה שמתקיים בה ההיפוך הזה, אך כשמוסיפים לזה את כמות האטרקציות והמגוון שלהם, את תשתיות התיירות ואת הנגישות עבור הנופש הישראלי אין לה מתחרים ולראיה כשמדובר בחופשות לונג דיסטנס, תאילנד היא כבר היום בחמישייה הפותחת של התיירות מישראל".

יותר זולים מאתרי הבוקינג המוכרים

נדב ציוני הגיע בפעם הראשונה לתאילנד בשנת 2000 במסגרת  'טיול אחרי צבא' והתאהב, הוא חזר כטייל למדינה שוב ושוב עד שבשנת 2008 העביר לתאילנד את מרכז חייו . הוא התחיל לעבוד כסוכן תיירות והתקדם לתפקידי ניהול ומכירות בכירים בתחום התיירות למדינה והוא עומד בקשר יומיומי עם מלונות וספקי אטרקציות. 

כבר 15 שנים שנדב חורש את הארץ ובודק אישית כל מלון, רזורט או אטרקציה וזה הפך אותו לבר סמכא נדיר בתחום. אחרי משבר הקורונה נדב ציוני ושותפו עדי סלע חברו לחברת Fly East והם היום מנהלים את הסניף המקומי של החברה בתאילנד. 
העובדה ש-Fly East מחזיקה סניף מקומי בתאילנד (כמו גם במדינות נוספות) אינה טריוויאלית ומייצרת הרבה מאוד ערך מוסף עבור לקוחותיה. המודל המקובל של סוכני נסיעות וסוכני תיירות הוא עבודה בשלט רחוק וזה מגיע בדרך כלל עם מניפה מאוד רחבה ולא עם התמחות במדינת יעד. לכן, יש משהו מרענן בגישה של Fly East, שדווקא בעידן הדיגיטלי מבינה מה הערך של 'מגפיים על הקרקע'. 

נדב ציוני מפרט: "אנחנו יושבים בבנגקוק וההיכרות שלנו היא עד רמת המיטה בחדר במלון, אין יעד שלא עברנו בו, רק בחצי השנה האחרונה בדקנו יותר ממאתיים מלונות! זה היתרון של להיות ביעד. חשוב לזכור שהחופשות בתאילנד הן בדרך כלל חופשות ארוכות, כאשר המטייל הממוצע מבלה במדינה 17 לילות,  זו תקופה ארוכה בה נהוג לשלב  נופש בסגנון בטן גב לצד טיולי טבע. יש הרבה לקוחות שחוזרים לתאילנד וכבר יש להם סט ציפיות וזה דורש סוכן מיומן לקהל שהוא לא פראייר. אנחנו יודעים לתת לקהל הזה ערך מוסף ושירות של One Stop Shop – טיסות, טיסות פנים, מלונות  אטרקציות טיולים וזה ממשיך לרמת הטיפים לאיזה בית קפה  או רוף טופ שווה ללכת. אין עוד גורם שמציע שירות ברזולוציה כזו". 

נדב ממשיך: " אנחנו מלווים את הלקוח משלב התכנון בפלטפורמה טכנולוגית, ויודעים לבנות לכל לקוח את החופשה המושלמת עבורו, הכול תחת קורת גג אחת בעברית וזה כולל במקרה הצורך ליווי אישי צמוד ופתירת בעיות במהלך החופשה. בגלל קשרי העבודה וההיכרות שלנו אנחנו גם מצליחים להיות יותר זולים מהזמנה עצמאית באתרי הבוקינג המוכרים" 

הטיסות בחורף זולות משמעותית

אם בעבר תאילנד נתפסה בעיקר כיעד לתרמילאים, היום מדובר במדינת יעד שאפשר לפגוש ישראלים בכל גיל, בכל שלב בחיים ומכל השכבות והמגזרים – זוגות צעירים שחוגגים ירח דבש, טיולי משפחות, פנסיונרים וכל שילוב שאפשר לחשוב עליו. כאמור, אחד הדברים הכי מעניינים בהקשר של התיירות הישראלית בתאילנד הוא שכ-70% עד 80% מהישראלים שמגיעים אליה הם מבקרים חוזרים הרבה מהם מגיעים לתאילנד כבר בפעם הרביעית, כך הציפייה הראשונית שלהם היא מראש גבוהה יותר.

פקטור חשוב נוסף שהופך את תאילנד בשנים האחרונות ליעד חורפי מוצלח, קשור לעלות הטיסות. בינואר, פברואר ומרץ, מחירי הטיסות מישראל לתאילנד זולים, משמעותית ממחירי האביב והקיץ, כאשר ההפרש יכול להגיע ל-1000 דולר. מהבחינה הזו, משפחה שתצליח להזיז את החופשה מהאביב והקיץ לחורף, שנחשב Of session, יכולה להיות דרמטי וכמו שהזכרנו מבחינת מזג האוויר והאטרקציות לא מדובר בפשרה בכלל וזה נכון לכל אזורי התיירות במדינה. בדקו מחירי טיסות לתיאלנד באתר חברת FLYEAST.

בחלוקה גסה נהוג לחלק את תאילנד ל-3 אזורי תיירות עיקריים מטרופולין בנגקוק והסביבה, האיים המערבים והאיים המזרחיים.  

פוקט או קוסומי?

נדב ציוני, הציג את הדילמה העיקרית שהרבה תיירים מתחבטים בה האיים המערביים או המזרחיים: "ש ויכוח עתיק יומין מה יותר טוב, אך האמת שיש בתאילנד הכול מהכול בכל המקומות. אם בכל זאת רוצים לסמן הבדל אז במערב נמצא האי פוקט שהוא האי הכי גדול בתאילנד. הייתרון של פוקט הוא בכך שיש בו נמל תעופה בינלאומי וניתן להגיע אליו בטיסה ישירה. זה יתרון עבור מי שלא מעוניין לעבור בכלל בבנגקוק ולחסוך את טיסות הפנים. מצד שני בקוסומוי, האי המרכזי בשרשרת המזרחית יש יותר תחושה של אי ויש מטיילים שגם זה פקטור חשוב עבורם".  

תוכן פרסומי

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות:

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: