ברגע האחרון: התפתחות דרמטית בחוק שירותי התעופה
הישג להתאחדות וחברות התעופה: חלקים מהצעת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בגין ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) עברו בשינויים ניכרים ביחס לנוסח שהוצע במקור
Shutterstock
ועדת הכלכלה של הכנסת דנה אתמול (ד') בתיקונים להצעת חוק שירותי התעופה. חלקים מהצעת חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בגין ביטול טיסה או שינוי בתנאיה) עברו בשינויים ניכרים ביחס לנוסח שהוצע במקור, לאחר ישיבות קודמות שהיו טעונות במיוחד בין הצדדים מה שמהווה הישג משמעותי לחברות התעופה והתאחדות סוכני הנסיעות בראשות המנכ"לית חני סובול. בדיון אתמול השתתפו בין היתר נציגי חברות אל על, ישראייר, בריטש איירוויס, ארקיע, השטיח המעופף, מתאמות הנסיעות,התאחדות הנסיעות ונציגים ממשרדי הממשלה. בתמצית, קובעת הצעת החוק כי חובה להנפיק לנוסע כרטיס טיסה בתוך 72 שעות ממועד תשלום התמורה עליו או, לחלופין, ממועד אישור ההזמנה על ידי המוכר ומועד מסירת פרטי התשלום עבור כרטיס כאמור. חה״כ איתן כבל, יו״ר וועדת הכלכלה, ציין כי עדיין לא גובשה הצעה לעניין הלקוחות העסקיים שמיוזמתם מבקשים להמתין עם כרטוס ההזמנה, והודיע כי הוועדה תדון לעומק בסוגיה זו בעת ההכנה לקריאות שנייה ושלישית. למעשה חברי וועדת הכלכלה, קיבלו את עמדת ההתאחדות בכל הקשור להגדרת המועד הקובע אשר ממנו יש לספור 72 שעות למסירת כרטיס הטיסה ללקוחות. לעניין חבילות תיור, הוחלט כי על מוכר הכרטיס להודיע בכתב לנוסע לפני ביצוע העסקה כי מימושה מותנה בקיום מספר מינימלי של רוכשים אשר אינו ודאי בהכרח במועד הרכישה. במקרה זה, יידרש מוכר הכרטיס להנפיק לנוסע כרטיס לא יאוחר מ-14 ימים לפני מועד הטיסה או 72 ממועד ביצוע העסקה - המאוחר מבין השניים. מפאת קוצר הזמן הועדה לא דנה בשני סעיפים בהצעת החוק, האחד דן בגוף שיהיה אחראי על אכיפת החוק והשני בברירת הדין לצרכן מקום בו ניתן להגיש תביעה הן מכוח חוק שירותי תעופה והן מכוח החקיקה המקבילה באירופה. יצוין כי בדיונים הקודמים של וועדת הכלכלה בנושא ברירת הדין, הייתה עמדת משרד המשפטים כי התיקון המוצע אינו משקף פרקטיקה מקובלת בעולם המשפטי. חני סובול, מנכ״לית התאחדות משרדי הנסיעות: ״אני מברכת על הדיון הענייני שנערך ועל התיקונים שעברו ואושרו בקריאה ראשונה, המשקפים את עמדתנו בקשר עם מועד הכרטוס כמו גם הבנה לסוגיות הלקוח העסקי וחבילות התיור". כעת, הוסיפה סובול, "תהיה שהות לדייק את הוראות התיקון ולהציע איזון הולם בין הדאגה לרווחת הצרכנים מצד אחד והוודאות לעוסקים מצד שני". בסופו של יום, סיכמה סובול, ״אנו תעשייה הבנויה במידה רבה על לקוחות חוזרים ושביעות רצון הנוסעים. הבטחת זכויותיהם הצרכניות היא בראש מעיינינו". כתבות אחרונות בנושא: טיבי: החוק לכרטוס תוך 24 שעות יעבור בקריאה ראשונה "לא תינתן שום הזדמנות למי שרוצה לתקוע את חוק טיבי 2"
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}