נחיתה היסטורית בשדה התעופה רמון
לראשונה נחת מטוס נוסעים אזרחי בשדה החדש. המטוס מסוג "אמברייר" של חברת ארקיע נחת בשדה התעופה "רמון" לאחר שהמריא מנתב"ג במסגרת תרגיל חירום רחב היקף שנערך בנמל התעופה החדש בדרום הארץ. צפו בסרט ובתמונות הראשונות
הנחיתה הראשונה של מטוס ארקיע בשדה ברמון. צילום |הדמיית נמה"ת "רמון". צילום: משרד התחבורה|צילום: רשות שדות התעופה
היסטוריה בדרום הארץ. לראשונה נחת מטוס נוסעים בנמל התעופה רמון שבתמנע, במסגרת תרגיל חירום רחב היקף. התרגיל, המכונה "יעף פתיחה", מבוצע במסגרת ההליכים למתן רישיון הפעלה לנמל התעופה החדש רמון, שיחל בקרוב להפעיל טיסות פנים ארציות ובינלאומיות ליעדים שונים בעולם. בתרגיל לקחו חלק כ-450 משתתפים, בכללם אנשי משרד התחבורה, הנהלת רש"ת, נמל התעופה רמון, חברות תעופה, חברות שירותי קרקע, משטרת ישראל, כבאות והצלה, צה"ל, עיריית אילת והמועצה האזורית אילות. במסגרת התרגיל נבחנה היכולת של נמל התעופה החדש לתת מענה לניהול אירוע תעופתי וניהול מצבי חירום. התרגיל מבוצע כחלק מתוכנית החירום התעופתית הבינלאומית ועל פי הדרישות המחמירות ביותר הקיימות בשדות התעופה בעולם. ניר דגן מנכ"ל קבוצת "ארקיע", שמטוס ה"אמברייר" שלה ביצע את הנחיתה הראשונה בשדה, אמר: "ארקיע ביצעה היום נחיתה הסטורית ראשונה בשדה התעופה החדש שבתמנע על שם אילן ואסף רמון. מטוס אמבראר 195 חדש של ארקיע הוא המטוס שביצע את הנחיתה ההסטורית, ארקיע תהיה המפעיל העיקרי בשדה, הן בתעופה הפנים ארצית ובעיקר משדה דב לטובת תושבי איילת ותעשיית התיירות והן כדי לפתח פעילות בינלאומית חדשה לאירופה וליעדים בדרום ובמזרח הרחוק". צילום: רשות שדות התעופה העבודות בנמל התעופה רמון מתקדמות בקצב מהיר לקראת פתיחתו הצפויה בעוד מספר חודשים. נמל התעופה החדש כולל מגדל פיקוח בגובה של כ-50 מטרים עם מכשור מתקדם, וטרמינל מרווח, שייתן מענה ליותר משני מיליון נוסעים בשנה. כמו כן, יכלול הנמל עמדות חנייה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, עמדות חנייה למטוסי טורבו-פרופ, אזורי תפעול, חנויות דיוטי פרי, בריכה ביולוגית בלב המבנה, אליה ניתן להביט מכל אולם, מערך כבישים חדש ומגרשי חניה לכלי רכב. הוא יהיה ממוחשב לחלוטין, ויכולל מערכות טכנולוגיות מהמתקדמות בעולם. במסגרת הפרויקט הורחב כביש הערבה, בקטע שבין תמנע לאילת, לארבעה נתיבים, שניים לכל כיוון. בעתיד יחובר שדה התעופה לעיר, באמצעות שלוחה של הרכבת המתוכננת לאילת. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.7 מיליארד שקלים.
צילום: ניר דגן, מנכ"ל ארקיע צילום: דוברות רשות שדות התעופה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}