WOW Air מצמצמת את היקף פעילותה
בעוד היא מצפה להסכם עם Indigo Partners, שאינה נחפזת להשקיע בחברה, WOW Air החליטה לצמצם כמעט מחצית מצי המטוסים שלה ולפטר עובדים. בחודש הבא תפרסם החברה לוח טיסות מעודכן, כשטיסות רבות של מחזיקי כרטיסים צפויות להתבטל
צילום: Shutterstock
למרות הודעתה של קרן ההון האמריקנית Indigo Partners, שהיא עומדת להשקיע בחברת WOW AIR ואולי אף לרכוש את החברה, שצברה הפסדים וחובות, המו"מ בין החברות עדיין נמשך, ובנתיים, החליט סקולי מוגנסן, בעל הבית והמנכ"ל של חברת התעופה, לנקוט אמצעים דרסטיים כדי לאפשר לה לשרוד. WOW Air, שהציעה בתחילת השבוע מבצע מיוחד של מכירת כרטיסים בין ארצות הברית לאירופה בחצי מחיר, פרסמה ביום חמישי, 13 בדצמבר, הודעה פומבית כי היא מצמצמת את צי המטוסים שלה מ-20 ל-11 בלבד. עפ"י הודעת החברה, היא תחזיר לחברת הליסינג את 4 המטוסים רחבי הגוף A330, ששימשו אותה לטיסות בין ארצות הברית לאירופה וגם לקו החדש להודו. כמו כן היא תמכור 4 מטוסים A321, שיכניסו לקופתה 10 מיליון דולר. נוסף על כך, החברה פיטרה 111 עובדים קבועים, והודיעה לכל החברות הקבלניות והעובדים הזמניים, שלא תחדש את חוזי העבודה שלהם. WOW Air לא פרסמה את רשימת הקווים שיבוטלו, והבהירה כי החודש כל הטיסות עדיין תתקיימנה כסדרן, ובתחילת החודש הבא תפרסם לוח טיסות חדש ומעודכן. משמעות הארגון המחודש של WOW Air היא שחלק ניכר מן הנוסעים, המחזיקים בכרטיסי טיסה של החברה לשנת 2019, יוותרו ללא טיסה, וכידוע, נוסעים רבים מאירופה ומארצות הברית, ואולי גם מישראל, רכשו כרטיסים זולים מאד במכירה מוקדמת. החברה מפעילה טיסות ליעדים מרכזיים בארצות הברית – וביניהם: בוסטון, שיקגו, דטרויט, לוס אנג'לס, סן פרנסיסקו, ניו יורק, אורלנדו וושינגטון – ומהם למגוון יעדים באירופה דרך רייקיאוויק באיסלנד. "אחרי שנה מאתגרת, WOW Air מתארגנת מחדש ומפשטת את פעילותה כדי לחזור לשורשים כחברת תעופה רווחית, כשהמגעים עם 'אינדיגו פרטנרס' נמשכים", ציינה החברה, והמנכ"ל מוגנסן הוסיף: "למען הבטחת עתידנו ועל מנת לשמר את WOW Air לטווח ארוך, לצערנו, אנחנו חייבים לנקוט את האמצעים הדרסטיים האלה".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}