עימות חסר תקדים בין אגודת התעופה הכללית לרת"א: "נכשלה כישלון חרוץ בשירות לצוותי אוויר"
קרבות אוויר אוויר. אגודת התעופה הכללית: "הצטברו תלונות רבות שבוחני רת"א אינם עומדים בניסיון ובתנאי הכשירות הנדרשים למטוסים מאותה הקבוצה עליה הם משמשים כבוחנים. עניינים אלו פוגעים פגיעה קשה בתעופה הישראלית ואף עלולים לפגוע בדירוג הבטיחות שלה". רשות התעופה האזרחית (רת"א): "האגודה לא מהווה עוד גורם עמו ניתן לקיים שיח"
צילום: 123rf
עימות חסר תקדים בין רת"א (רשות התעופה האזרחית) לבין אגודת התעופה הכללית. אגודת התעופה הכללית מאשימה כי "לאחרונה הצטברו באגודה מספר רב של תלונות בקשר לכך שבוחני רת"א אינם עומדים בניסיון לאחרונה / תנאי הכשירות הנדרשים למטוסים מאותה הקבוצה עליה הם משמשים כבוחנים ותלונות רבות על אי מתן שירות הולם ויעיל לאנשי צוות אוויר. עניינים אלו פוגעים פגיעה קשה בתעופה הישראלית ואף עלולים לפגוע בדירוג הבטיחות של ישראל. במהלך השנים האחרונות נכשלה רת"א כישלון חרוץ במתן מענה למבקשי רישיונות ולאנשי צוות אוויר". יו"ר אגודת התעופה הכללית, עו"ד נתי פרץ, פנה לרת"א בדרישה לקבל תשובות בנושא כשירות בוחני רת"א להגדרים שונים. "עניין מחדל זה של רת"א בא לידי ביטוי בין היתר בדברים הבאים: רמת שירות נמוכה במתן מענה למבחנים עיוניים (אף שיש שיפור קל בחצי שנה האחרונה); רמת השירות הנמוכה באמצעות קבלנים חיצוניים אשר מבצעים מבחנים עיוניים עבור רת"א; אי זמינות בוחנים למבחנים מעשיים - זמינות נמוכה מאוד; מהירות טיפול בבקשות להפניה לבחינות מעשיות; יחס מחפיר / משפיל ומאיים של הבוחנים המעשיים לנבחנים, תוך ניצול העובדה כי אלה שיכריעו עבורם. בוחנים אשר לא עומדים בניסיון לאחרונה ולא יכולים אף לשמש כטייסים מסחריים על המטוס וקל וחומר כבוחנים, עניין חמור כשלעצמו, "הרגולטור" עובר על החוק בעצמו ומשמש דוגמא אישית שלילית תוך פגיעה של באמון הציבור במערכת השלטונית". עוד נטען במכתב, "נוסיף ונאמר, כי התנהלות זו של רת"א פוגעת פגיעה קשה בתעופה הישראלית ומסכנת מאוד את דירוג הבטיחות של ישראל בעולם, בעוד היא סוטה מהסטנדרט הבינ"ל ואף לא מדווחת על כך לארגון התעופה העולמי ICAO. כל האמור לעיל, אך לא רק, מלמד כי רת"א נכשלה כישלון חרוץ במתן שירותים לצוותי האוויר וראוי שיעשו שינויים מידיים, שכן רת"א בעניין לא מקיימת את תפקידה כלל וכלל ונכשלת בביצועו באופן מהותי. ככל שבעלי התפקידים ברת"א אינם מסוגלים למלא את תפקידם, יתכבדו ויפנו את מקומם למי שכן יוכל לקיים זאת". רת"א מצידה הודיעה כי אין לה כוונה יותר לשתף פעולה עם האגודה נוכח "האשמות שווא בלתי מבוססות ופרסום מביש כלפי רת"א וכלפי עובדי מחלקת רישוי עובדי טיס בפרט". כך טוענת רת"א: "ביום 15.6.2021 פרסמה אגודת התעופה הכללית באתר האינטרנט שלה וכן ברשתות חברתיות, פרסום מביש - מתלהם ורצוף האשמות שווא, בלתי מבוססות, כלפי רת"א בכלל וכלפי עובדי מחלקת רישוי עובדי טיס בפרט. חרף חומרת הדברים, על הפרסום לא היה חתום איש מטעם האגודה. למחרת הפרסום המביש פנה מנהל רת"א ליו"ר האגודה במכתב תגובה ובו מענה לטענות שהועלו בפרסום המביש. במכתבו דרש מנהל רת"א מיו"ר האגודה לפרסם את תגובת רת"א בכל האתרים והפלטפורמות הדיגיטליות בהם פורסם לכתחילה הפרסום המביש, להסיר את הפרסום המביש מאתר האגודה ומכל פלטפורמה דיגיטלית בה פורסם, ולפרסם התנצלות על הפרסום המביש באתר האגודה ובכל פלטפורמה כאמור. האגודה לא הסירה את הפרסום המביש מאתר האינטרנט שלה, ואף לא הביעה כל התנצלות על האשמות השווא. בנוסף, פרסום מכתב מנהל רת"א לווה בהתייחסות מטעם האגודה, אף הפעם מבלי שאיש יהיה חתום עליה, שמהווה סילוף נוסף של האמת". עוד מוסיפים ברת"א, "בכך הוסיפה האגודה חטא על פשע וביזיון לבושה ובמקום לנצל את ההזדמנות שניתנה לה לצאת מהבור שכרתה לעצמה בפרסום המביש, רק העמיקה אותו. יצוין אף כי קדמו לכך פרסומים נוספים בסגנון דומה. בנסיבות אלה סבורה רת"א כי במצב הדברים הנוכחי האגודה לא מהווה עוד גורם עמו ניתן לקיים שיח בונה, ענייני והוגן למען הבטיחות, אלא גורם בעל סדר יום לא ענייני, שאינו נרתע, משיקוליו, משיח לא ענייני, מסילוף האמת ומפרסום האשמות שווא, והכל במטרה להחליש את המאסדר ואת עובדיו ולהלך עליהם אימים. הדבר אינו עולה בקנה אחד עם טובת הכלל ועם קידום בטיחות התעופה האזרחית. משכך, ועד לתיקון מצב הדברים, אין בכוונת רת"א לשתף את האגודה, ככזו, בתהליכי היוועצות ושיח שהיא מקיימת עם ציבור בעלי העניין; כמו כן לא יינתן לאגודה כל מעמד בעניינים שאין לפי דין לתת לה מעמד, ובכלל זה מענה לפניות בעניינים כלליים. כמובן שאין באמור כדי לגרוע מזכותו של כל בעל עניין לפנות לרת"א בעניינים שיש להם נגיעה אליו".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}