אא

אג'יאן נוסקת מעלה והלאה בישראל

דבי שפיגל, מנהלת המכירות של חברת התעופה היוונית, מספרת על הצלחת החברה בישראל, על העבודה מול סוכני הנסיעות, על תוכניות החברה, ועל הפריחה המחודשת ב'אופן סקיי'. הראיון המלא בגיליון פספורט המודפס

דבי שפיגל. מנהלת המכירות של אג'יאן בישראל. "השנה האחרונה הייתה מלחמת הישרדות" צילום: יח"צ|דבי דבי שפיגל. מנהלת המכירות של אג'יאן בישראל. "השנה האחרונה הייתה מלחמת הישרדות" צילום: יח"צ|דבי
חברת התעופה אג'יאן, המציינת הצלחה מרשימה בשנת פעילותה הראשונה תחת הנציגות של 'אופן סקיי', היא המובילה הרשמית של סוכני הנסיעות לאירוע השנתי של התאחדות משרדי הנסיעות באתונה. עדות להצלחה הגדולה של אג'יאן בארץ היא ההחלטה של הנהלת החברה להכפיל מהקיץ הקרוב את היקף הפעילות בקו בין נתב"ג לאתונה ולהפעיל שתי טיסות יומיות. אדריכלית ההצלחה בארץ היא דבי שפיגל, מנהלת המכירות של החברה בישראל, בעלת הניסיון הרב בענף התעופה. דבי, האם חשבת שבתוך זמן קצר תצליחו להפוך את אג'יאן לסיפור הצלחה כזה בישראל? "לא היה זמן בכלל לחשוב. השנה האחרונה הייתה סוג של מלחמת הישרדות כדי ללמוד, לשרת את קהל הסוכנים ולמכור. עבודה קשה והמוצר המעולה, כנראה, עשו את העבודה. אנחנו בהחלט מרוצים מגידול של כ-23% במספר הנוסעים". מה מייחד את פעילות החברה? "זו חברה צעירה עם צי מטוסים בגודל בינוני, אחד הצעירים באירופה. השירות והמוצר איכותיים מאוד, ויחד עם זאת, הוצאות התפעול של אג'יאן קרובות לחברות הלואו-קוסט הטובות. זו חברת תעופה אזורית המתמקדת אך ורק באירופה ובמזרח התיכון ולא מנסה להתפרש בכל העולם. בנוסף, מצבת הכוח היא ללא שומן. חלק מהאנשים עושים כמה תפקידים, וזה עוד גורם, שתורם לחיסכון בהוצאות התפעוליות".
דבידבי
החברה בוחנת בקפידה את התפתחות הקו לישראל. דבי שפיגל. צילום: יח"צ   אתם מכפילים את כמות הטיסות. איזה אחוז מהנוסעים שלכם ממשיכים בטיסות המשך של אג'יאן? "אכן כן. בקיץ הקרוב יהיו שתי טיסות יומיות מתל אביב לאתונה, טיסת בוקר ב-05:30, שתאפשר לנוסעים הממשיכים לאירופה לתפוס טיסות קונקשן, ומאפשרת לתיירים ואנשי עסקים, שיעדם אתונה, יום שלם של עבודה, והטיסה השנייה ב-19:40 תוכננה בעיקר בשביל נוסעים יוונים שחוזרים הביתה. השנה 27% מהנוסעים שלנו טסו דרך אתונה לאירופה לעמת 15% בשנה שעברה". למעשה הפכתם את נמל התעופה של אתונה ל-HUB לטיסות המשך של החברה? "זו אחת המשימות שקיבלנו מאג'יאן, כשמינו אותנו כ-GSA, ובהחלט הצלחנו להגדיל משמעותית את מספרי הנוסעים שמשתמשים באתונה כ-HUB . ללא ספק יש לנו עוד הרבה עבודה בשנה הקרובה למיצוי הפוטנציאל ולחיזוקו בהתאם". מהן התוכניות העתידיות של החברה בקווים לישראל? "החברה בוחנת בקפידה את התפתחות הקו לישראל כדי לתת מענה לדרישות השוק הישראלי". את מרגישה שהנאמנות שלכם מוערכת ע"י הסוכנים? "ללא ספק. הסוכנים מבינים שהם מקבלים תמורה מכל עובדי אג'יאן הנמצאת עמם בקשר ישיר והדוק". דבי, את סוגרת יותר משנה בעבודתך כמנהלת המכירות של אג'יאן. איך את מסכמת את התקופה? "זאת הייתה שנה עמוסה בעבודה ולמידה ממושכת. נזרקנו למים העמוקים ולמדנו לשחות, כמעט ללא הדרכה מוקדמת והכנה הנדרשת מניהול חברת תעופה שכזאת. מה שעזר לי לצלוח את הבעיות שניקרו בדרך היה הניסיון והידע המצטבר שלי בניהול חברות תעופה אחרות, אם כי כל חברה עם התרבות הארגונית והניהולית שלה, עם אסטרטגיה אחרת ועוד. זאת היתה שנה מאתגרת בכל המובנים, ואני שמחה שהצלחתי יחד עם הצוות שלי לתת מענה ושירות מעולה לציבור סוכנינו ולקוחותינו". למרות השנים הרבות שלך בענף, נראה שאת פורחת מחדש... "לאחר 19 שנה ב-SAA, מתוכן 10 שנות ניהול, הייתה לי הפסקה של כ-6 שנים, בהן שימשתי כלקוח של הענף ולא כספק, עובדה שלימדה אותי את הדברים, להם זקוק ומצפה הלקוח. החיים בצידו השני של המתרס תרמו לי רבות, ומשחזרתי לענף התעופה ולתפקיד הנוכחי בפרט, חזרתי למעשה לאתגר גדול ולחיי עשייה, אותם אני אוהבת מאוד. מיותר לציין ששיתוף הפעולה והאמון לו אני זוכה ממנכ"ל אופן סקיי, אפרים פורטיס, ומהצוות תרם ותורם לי רבות לפריחה המחודשת".
  הראיון המלא בגיליון 'פספורט' המודפס

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: