אא

אושרה בקריאה ראשונה ההצעה להקים מאגר נוסעים נכנסים ויוצאים מישראל

מליאת הכנסת אישרה היום בקריאה ראשונה את הצעת החוק של סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער להקמת מרכז לאומי שתפקידו לאבחן את נתוני הנוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה. ההסבר: יקדם את הפטור מויזה לארצות הברית

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
מליאת הכנסת אישרה היום (שני) בקריאה ראשונה את הצעת החוק של סגן רה"מ ושר המשפטים גדעון סער להקמת מרכז לאומי שתפקידו לאבחן את נתוני הנוסעים הנכנסים לישראל או היוצאים ממנה, שתקושר עם מערכות דומות במדינות חוץ. הנתונים הנאספים מקודדים בקוד המכונה PNR (Passenger Name Record) המוצמד לנוסע מסויים ולהזמנה מסויימת. נתונים אלו מאפשרים מידע מהימן ומיידי אודות נוסעים, וממשלת ארצות הברית מתנה את הצטרפותה של ישראל לרשימת המדינות המשתתפות בתכנית הפטור מויזה בהקמת מערכת להנפקת קוד PNR כזה בישראל.

״הקמת המאגר תקדם את הפטור מויזה לישראלים המבקשים לבקר בארה״ב״

מדובר במידע שנמסר על ידי הנוסע במהלך הזמנת כרטיס טיסה, ונאסף על ידי חברות התעופה כחלק ממהלך העסקים הרגיל שלהן. מעבר לכך שהקמת המאגר תקדם את הפטור מויזה לישראלים המבקשים לבקר בארצות הברית, המידע אשר יועבר למרכז הלאומי שיוקם ברשות המסים, ישמש את רשויות המדינה לצורך מאבק בטרור ובפשיעה חמורה; לטובת שיפור אבטחת התעופה האזרחית; לטיוב הליכי ביקורת הגבולות ומאבק בהגירה בלתי חוקית; ולצורך שמירה על בריאות הציבור מפי התפשטות מגפות. החוק המוצע תואם את התקנים הבינלאומיים שהתגבשו במדינות העולם שנוקטות בפרקטיקה דומה - לעניין סוג המידע, השימושים המותרים בו וההגנות הקבועות בחוק לצורך שמירה על פרטיות המידע. אישור החוק יציב את ישראל בשורה אחת עם עשרות מדינות בעולם המערבי האוספות את אותם הנתונים לטובת מטרות אלה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהתיירותמבזקיםכלליויזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: