עד 6 דקות: אושרה הצעת החוק לספק מענה אנושי לביטול עסקה בחברות התעופה
הצעת החוק מכפיפה את חברות התעופה תחת חוק ה-"6 דקות" שמחייב את החברה לספק לצרכן מענה טלפוני אנושי לביטול עסקה בתוך 6 דקות מהתחלת השיחה.

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק להקלה על ביטול עסקה מול חברות התעופה בקריאה טרומית. מדובר על הצעת החוק היא יוזמה של ח"כ לימור מגן תלם, יו"ר הוועדה להגנת הצרכן ממפלגת ישראל ביתנו. "אני שמחה ומתרגשת שהצעת החוק שלי עברה בקריאה טרומית. זו בשורה משמעותית לצרכן הישראלי. אני מצפה שנקצר את זמני ההמתנה הטלפונים מול חברות התעופה ונחסוך סבל רב לאנשים שנותרים חסרי אונים מול היעדר שירות לקוחות מספק", אמרה ח״כ לימור מגן תלם. הצעת החוק מכפיפה את חברות התעופה תחת חוק ה-"6 דקות" שמחייב את החברה לספק לצרכן מענה טלפוני אנושי לביטול עסקה בתוך 6 דקות מהתחלת השיחה. במסגרת זאת, חברות התעופה הישראליות יחויבו להקצות שלוחה ייעודית לביטול עסקה בתפריט הראשי של המערכת לניתוב השיחות. זאת, בדומה לחובה החלה היום על חברות הסלולר, ספקי אינטרנט, ספקי גז ומים ועל חברות לשירותי רפואה דחופה. נזכיר כי מדובר רק באישור הצעת החוק, וכי עד שהחוק יאושר הוא ידרש לעבור קריאה ראשונה, שניה ושלישית. החוק אומנם יטיב עם הנוסעים, אך ייתכן וידרוש מחברות התעופה משאבים מיוחדים, מה שעשוי לגרום להתייקרות מחירי כרטיסי הטיסה.