אא

איבדתם את הכבודה? כך תקלו על עוגמת הנפש

טסתם לנופש או לנסיעת עבודה והמזוודה לא הגיעה? רגע לפני שאתם מתפוצצים מעצבים, מדריך קצר שיסייע לכם להתמודד עם הסיטואציה הלא פשוטה

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
זה אולי אחד הסיוטים הגדולים ביותר שיש עבור העוברים והשבים בנמלי התעופה. התארגנתם לטיסה, ארזתם את הבגדים והחפצים החשובים לכם ובהמשך הפקדתם את הכבודה בידי חברת התעופה בדרך למעוז חפצכם. אלא שעם הנחיתה מתגלה לא פעם תמונת מצב עגומה במיוחד. בעודכם ממתינים במסוף המזוודות, הנכם נחרדים לגלות כי הכבודה שלכם נעלמה כלא היתה. בין אם מדובר בטעות של חברת התעופה או של מחלקת הכבודה בשדה, מדובר בעוגמת נפש אמיתית שעלולה לא פעם לחרב את הטיול או החזרה הביתה (על פי ההערכות מדי שנה הולכות לאיבוד לא פחות מ-25 מיליון מזוודות בכל רחבי העולם!). אז מה עושים? ראשית, קחו נשימה עמוקה וקראו את המדריך הבא, שלב אחר שלב. יתכן בהחלט כי ברגע האמת הוא יסייע לכם להתמודד עם המצב הבעייתי בצורה המיטבית.

פונים לחברת התעופה ומיד !

אל תבזבזו את הזמן. עם היוודע כי הכבודה שברשותכם לא הגיעה ליעד, יש לדווח באופן מיידי וללא כל דיחוי לחברת התעופה עמה טסתם. סביר להניח כי תתבקשו למלא טופס בו תצהירו על היקף הציוד והכבודה שארזתם במטרה להעריך את השווי הכספי שלהם על מנת לפצות אתכם. אם רכשתם פוליסת ביטוח חו''ל עם סעיף כבודה בתוכה, זה בהחלט הרגע להשתמש בה. פנו אל חברת הביטוח במטרה למצות את זכויותיכם!

שומרים את הקבלות ומזדכים בהמשך

אופציה נוספת שלעיתים מועדפת לא פעם על ידי חלק מהנוסעים עם ההגעה ליעד, כוללת דווקא רכישה של פריטים (רק הנחוצים שבהם לצורך מחיה) מחדש. חשוב לשמור על הקבלות ולשלוח אותן אל חברת התעופה תוך 21 יום לכל המאוחר (עם זאת, יתכן שינוי במספר הימים המבוקש בין החברות). גם כאן יש להבהיר כי הסכום מוגבל עד לתקרה מסוימת (מומלץ לוודא אותה מראש מול חברת התעופה הספציפית עמה טסתם), אך בהחלט מדובר באלטרנטיבה שיכולה להקל ולו במעט על הסיטואציה המתסכלת של כבודה שנעלמה או לא הגיעה ליעד.

 

נתב"ג: כ-100 דקות מהתשאול הביטחוני ועד לטיסהנתב"ג: כ-100 דקות מהתשאול הביטחוני ועד לטיסה
איתור כבודה בנתב"ג. צילום: ספיר פרץ

אז... כמה כסף מגיע לכם?

בהנחה שלא רכשתם פוליסת ביטוח עם מרכיב כבודה, שווי הפיצוי נאמד בכ-100 שקלים לכל קילוגרם. כך למשל, במידה והמזוודה שלכם שקלה 30 קילוגרם הנכם צפויים לפיצוי בגובה 3000 שקלים לערך (במרבית המקרים סכום פיצוי יוגבל עד לתקרה של כ-1600 דולר). עם זאת, ראוי לציין באותה נשימה כי תהליך קבלת הפיצויים עלול להיות ארוך ומתיש ולדרוש מכם סבלנות, שכן הוא עשוי לטמון בחובו לא מעט בירוקרטיה.

תוך כמה זמן ניתן לתבוע את חברת התעופה בגין איבוד הכבודה?

על פי אמנת ורשה שנחתמה באוקטובר 1929 שהסדירה לראשונה את התנאים והפיצויים המגיעים לנוסעים שכבודתם אבדה, כדאי לדעת כי תקופת ההתיישנות לתביעות עומדת על שנתיים מיום הטיסה. זהו חלון הזמן בו תוכלו לתבוע את חברת התעופה על מנת להשיג פיצוי, כך ששוב מומלץ שלא להתמהמה !

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםמדיניות כבודהכבודה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: