איזי-ג'ט נפגעה ממתקפת סייבר "ממקור מתוחכם ביותר"
חברת התעופה מדווחת, כי נחשפו פרטיהם של כ-9 מיליון לקוחות, ומתוכם נחשפו כרטיסי האשראי של 2,208 לקוחות. החברה מטפלת בנושא, יוצרת קשר עם כל הנפגעים ומבקשת לגלות ערנות וזהירות
איזי ג'ט. צילום: shutterstock
מועצת המנהלים של איזי-ג'ט מודיעה שחברת התעופה הייתה "יעד לתקיפת סייבר ממקור מתוחכם ביותר", והחברה מדווחת כי "ברגע שנודע לנו, נקטנו בצעדים מיידיים" וגייסה מומחים מובילים לחקירת הנושא. כמו כן, החברה הודיעה על המתקפה למרכז הלאומי לאבטחת הסייבר בבריטניה ול-ICO, נציבות המידע הממשלתית. מהבדיקה הראשונית של החברה, התברר כי ניתן לגשת לכתובת הדוא"ל ופרטי הנסיעות של כ-9 מיליון לקוחות. החברה תיצור קשר עם הלקוחות, שפרטיהם נחשפו, בימים הקרובים. למי שלא יפנו, המידע שלו לו נחשף. מהבדיקה של החברה התברר, כי לקבוצה קטנה מאוד של לקוחות (2,208), נחשפו גם פרטי כרטיסי האשראי שלהם, וכבר ננקטו פעולות ליצירת קשר עם כל הלקוחות האלה והחברה הציעה להם תמיכה. איזי-ג'ט מציינת: "אין שום עדות לכך שמידע אישי כלשהו מכל סוג שהוא נעשה בו שימוש לרעה". עם זאת, החברה מתקשרת עם כ-9 מיליון הלקוחות, שפרטי הנסיעות שלהם נחשפו, כדי לייעץ להם על צעדים מגנים כדי למזער כל סיכון. "אנו ממליצים ללקוחות להמשיך להיות ערניים, כפי שהיו בדרך כלל, במיוחד אם הם יקבלו תקשורת בלתי רצויה. אנו גם ממליצים ללקוחות להיות זהירים בכל תקשורת המתיימרת להגיע מאיזי-ג'ט. אנו מצטערים שזה קרה, ואנחנו רוצים להרגיע את הלקוחות, שאנחנו לוקחים ברצינות רבה את הבטיחות והביטחון של המידע שלהם", מדגישה החברה. מנכ"ל איזי-ג'ט, יוהאן לונדגרן, אמר: "אנו לוקחים ברצינות רבה את אבטחת הסייבר של המערכות שלנו ויש לנו אמצעי אבטחה חזקים כדי להגן על המידע האישי של לקוחותינו. עם זאת, זהו איום שמתפתח ככל שתוקפי הסייבר מתוחכמים יותר ויותר. מאז שנודע לנו על האירוע, התברר כי בשל הקורונה יש חשש מוגבר מפני שימוש בנתונים אישיים להונאות מקוונות. כתוצאה מכך, ובהמלצת ה-ICO, אנו מתקשרים עם אותם לקוחות ואנו ממליצים להם להיות ערניים במיוחד, במיוחד אם הם מקבלים תקשורת בלתי רצויה".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}