אא

איזי ג'ט: נשיג יעד של אפס פליטת פחמן עד שנת 2050

חברת הלואו קוסט איזי ג'ט מפרסמת מפת דרכים להפסקה מוחלטת של פליטת פחמן עד 2050. שותפתה - חברת רולס רוייס - מבצעת הכנות אחרונות לבדיקת מנוע מבוסס מימן. מנכ"ל איזי ג'ט: "הפחתת פחמן בענף התעופה היא משימה מרכזית שכל הענף מגויס אליה"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock
חברת הלואו קוסט איזי ג'ט מפרסמת תכנית (מפת דרכים) להשגת היעד של אפס פליטת פחמן עד 2050. התוכנית קובעת כי באמצעות אימוץ חבילת אמצעים הכוללים טכנולוגיית פליטת פחמן אפסית, תוכל איזי ג'ט להפחית את פליטת הפחמן שלה לנוסע לק"מ ב-78% עד 2050 (לעומת 2019). שארית הפחמן תטופל על ידי טכנולוגיה מתאימה שתוביל את חברת התעופה לאפס פליטת פחמן. היעד הסופי של איזי ג'ט הוא אפס פליטת פחמן לכל צי המטוסים. התקדמות לקראת טכנולוגיית אפס פליטת פחמן מתרחשת במקביל להכנות האחרונות של שותפתה, חברת רולס רויס, לבדיקות הקרקע הראשונות של מנוע המופעל באמצעות מימן. שיתוף הפעולה של איזי ג'ט עם רולס רוייס נועד לפיתוח טכנולוגיית מנועי בעירת מימן, המסוגלת, בין היתר, להטיס מטוסים צרי גוף בהם עושה שימוש איזי ג'ט בצי שלה.
איזי ג'טאיזי ג'ט
צילום: shutterstock עוד נמסר מאיזי ג'ט כי לצד המעבר לטכנולוגיה של אפס פליטת פחמן, התוכנית של חברת התעופה כוללת חידוש צי המטוסים, יעילות תפעולית, מודרניזציה של המרחב האווירי, שימוש בדלק תעופה בר-קיימא וטכנולוגיה להסרת פחמן. "איזי ג'ט מתמקדת זמן רב בהפחתת פליטת הפחמן שלה ומאז שנת 2000, על פני תקופה של 20 שנה, כבר הפחיתה בשליש את פליטת הפחמן שלה לנוסע לכל קילומטר". עוד נמסר מאיזי ג'ט כי החברה תשקיע מיליוני ליש"ט בהכנסת טכנולוגיה עדכנית לכלל המטוסים שלה, שתאפשר הפחתות משמעותיות וקבועות של פליטת פחמן בטווח הקצר באמצעות אופטימיזציה של המטוסים. יוהאן לונדגרן, מנכ"ל איזי ג'ט: "איתגור הסטטוס קוו נמצא ב-DNA של איזי ג'ט: מהפיכת טיסה למשתלמת עבור כולם לפני יותר מ-25 שנה ועד להובלת הענף כולו בנושא הפחתת פחמן. אנו חברת התעופה הראשונה שמתווה מפת דרכים שאפתנית שבה לטכנולוגיית אפס פליטת פחמן תפקיד מפתח ביעד של אפס פליטות נטו עד 2050. אני שמח שהשאיפה הזו מקודמת צעד נוסף היום, כאשר שותפתנו רולס רויס מבצעת את ההכנות האחרונות לבדיקות הקרקע הראשונות של מנועי המימן. הפחתת פחמן בענף התעופה היא משימה מרכזית שכל הענף מגויס אליה, אבל אנחנו גם דורשים את התמיכה של מממשלת בריטניה והאיחוד האירופי כדי לסייע לנו להשיג אפס נטו ותיארנו בבירור את הפעולות הנדרשות מהם. כעת יש בידנו מפת הדרכים ואנו יכולים להבטיח שנהיה ממוקדים בצעדים שיביאו אותנו לאפס נטו בשנים הבאות, כדי להבטיח עתיד בר-קיימא לתעופה לטובת הדור הבא וכדור הארץ. מפת הדרכים מבוססת על הידע הטכנולוגי שקיים היום ועם הזמן יתכן שיהיה צורך לבצע התאמות של אלמנטים מסוימים בהתאם להתפתחויות". צילום: Shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהאיזי ג'ט

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: