אייר טאג בטוח בבטן המטוס או לא? סיבוב הפרסה של לופטהנזה
חברת התעופה לופטהנזה הצליחה להסעיר את הרשת בתחילת השבוע כשהודיע על איסור שימוש ב-Airtag במזוודות שנשלחות לבטן המטוס, וכעת החברה חזרה בה. עוד ה-FAA יצא בהודעה חריגה בנושא
צילום: Shutterstock
חברת התעופה לופטהנזה הצליחה להסעיר את הרשת בתחילת השבוע כשהודיע על איסור שימוש באייר טאג (Airtag) במזוודות הנשלחות לבטן המטוס. רכיב ה-Airtag של אפל,מבוסס על בלוטות׳ וסוללה בהספק נמוך. הרכיב עובד על ידי כך שהוא משדר לכל אייפון שעובר לידו, ואילו האייפון שעבר לידו, משדר לענן את מיקום ה-AirTag. מהענן, אפל מעדכנת את בעל ה-AirTag על מיקומו האחרון, דרך אפליקציית Find My iPhone. רבים החלו להשתמש ברכיב על מנת לאתר את המזוודות שלהם ולוודא כי הן אכן מגיעות ליעד, והרכיב הפך לפופולרי במיוחד, בעיקר בתקופות העומס בנתב״ג, בהן לא כל המזוודות הועמסו לבטן המטוס. בחברת לופטהנזה הודיעו בתחילת השבוע על איסור השימוש ברכיב בעת שליחת המזוודות והצליחו להסעיר את הרשת. בטוויטר ניתן היה למצוא דיווחים על נוסעים שנדרשו לכבות את רכיב המעקב לפני שליחת המזוודה לבטן המטוס. עם זאת, בלופטהנזה חזרו מהאיסור, וציינו כי התייעצו עם רשות התעופה הגרמנית שזו אישרה כי המכשיר בטוח לשימוש, וכי הוא משדר בעוצמה נמוכה והסוללה לא מהווה איום בטיחותי. ״רשות התעופה הגרמנית אישרה כי הסוללה החלשה, והמשדר האלחוטי במזוודה לא מהווים איום בטיחותי. עם הממצאים הללו, ניתן יהיה להמשיך להשתמש בסוג המכשירים האלו בטיסות לופטהנזה״. במקביל, גם ה-FAA (רשות התעופה הפדרלית) בארצות הברית, ציינה אמש (חמישי) כי שליחת מזוודות עם AirTag לא מהוות איום בטיחותי. ״מכשירי מעקב אחרי מזוודות, הפועלים על ידי סוללה שמכילה 0.3 גרם ליתיום מטאלי או פחות מזה, יכולות להימצא במזוודות הנשלחות לבטן המטוס״, ציינו ב-FAA והבהירו: ״ה-AirTag של אפל עונה לדרישות אלו, וייתכן כי רכיבי מעקב אחרים לא תואמים להגדרות הללו״. נציין כי ל-AirTag סוללה המונה 0.1 גרם של ליתיום, מה שמציב אותה מתחת לרף דרישת ה-FAA. צילום: Shutterstock
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}