נשמע מוכר? ממשלת צרפת דורשת מאייר פראנס ארגון מחודש כתנאי לקבלת חבילת סיוע נרחבת
ההלוואות בערבות ממשלתית בסך 7 מיליארד אירו יחייבו את החברה למהלך ארגוני מחודש, כולל צמצום משמעותי של פעילות הפנים, חידוש צי המטוסים והפחתת זיהום האוויר. החברה הסכימה לעמוד בתנאים ובקרוב תציג תוכנית ארגון מחודשת
אייר פראנס . צילום: יח"צ
ממשלת צרפת הסכימה להעניק לקבוצת התעופה אייר פראנס -KLM סיוע ממלכתי בסך 7 מיליארד אירו, שיכלול 4 מיליארד הלוואת בנקים ו-3 מיליארד הלוואה ממשלתית ישירה, כפי שפרסמנו לאחרונה, כשכל חבילת הסיוע תהיה בערבות ממשלתית ובתנאי החזר נוחים במיוחד. ממשלת צרפת מתנה את קבלת הסיוע בשורת צעדי התייעלות והתארגנות מחודשת, שהחברה תצטרך לבצע. עם זאת, שר הכלכלה, ברונו לה מר, אדריכל הסכם הסיוע, ציין כי דרישה להרחבת אחזקת המניות בחברה או הלאמת החברה "אינן עומדות על הפרק". הצעד המרכזי מחייב את אייר פראנס "להפחית בצורה דרסטית" את פעילותה בקווי פנים בצרפת ולבטל את הטיסות, כאשר לנוסעים יש אלטרנטיבה לנסוע ברכבת. "במקרים שיש רכבת כאלטרנטיבה לטיסות פנים, שנמשכות פחות משעתיים ו-30 דקות, טיסות אלה יצטרכו להצטמצם דרסטית", הסביר ברונו לה מר בנאומו ב'אספה הלאומית'. למשל, טיסות בין נמלי התעופה של פריס, אורלי ורואסי, תצטרכנה להתבטל, וכמו כן נמלי תעופה אזוריים, כמו בורדו או נאנט, יחוו ירידה משמעותית בטיסות. תנאי נוסף הוא עמידה בהתחייבויות קודמות להפחתת זיהום האוויר של החברה - "הפחתה של 50% בפליטת CO2 לכל נוסע ולכל קילומטר בין 2005 ל 2030". תנאי נוסף כולל חידוש הצי למטוסים יעילים יותר, עם עדיפות למטוסי איירבוס. חידוש הצי עשוי להפחית את צריכת הדלק בכ-20%. ולבסוף, החברה תצטרך להשתמש לפחות ב-2% של דלק חדשני ובר-קיימא עד שנת 2025. בנג'מין סמית', מנכ"ל קבוצת אייר פראנס-KLM, ציין כי התנאים תואמים את האסטרטגיה שלו, והוא החל לבצע עדכון של רשת הקווים לטווח הקצר כבר ביוני 2019. כמו כן, החברה תציג בקרוב תוכנית מואצת לארגון מחודש, שצפויה להשפיע גם על פעילות חברות הבת, Air France Hop! וטרנסאוויה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}