אייר קנדה: בוטל הסכם רכישת אייר טרנסאט עקב התנגדות האיחוד האירופי
לטענת האיחוד האירופי, "העסקה המוצעת מעלה חששות לפגיעה בתחרות במספר רב של נתיבים טרנס-אטלנטיים", ואי לכך שתי החברות החליטו לבטל את הסכם המיזוג
אייר קנדה. צילום: 123rf
אייר קנדה ואייר טרנסאט הודיעו כי הסכימו הדדית לבטל את ההסכם לרכישת טרנסאט, כפי שהוצע ע"י אייר קנדה. אייר קנדה וטרנסאט הסכימו במקור ביוני 2019 על הרכישה, שתנאיה שונו לאחר מכן באוגוסט 2019, ושוב שונו, כפי שפרסמנו, באוקטובר 2020 כתוצאה מההשפעה הכלכלית הקשה של מגפת הקורונה. הרכישה הייתה מותנית באישור רשויות רגולטוריות שונות, כולל הנציבות האירופית. על מנת לעמוד בתנאים אלה, אייר קנדה הציעה סדרה של אמצעים כמקובל במיזוג של חברות תעופה, אך לאחר הדיונים האחרונים עם האיחוד האירופי, התברר כי האיחוד האירופי אינו מסתפק בכך ולא יאשר את הרכישה. מרגרטה וסטגר, האחראית על מדיניות התחרות באיחוד האירופי, אמרה: "אייר קנדה וטרנסאט הן שתי חברות התעופה המובילות עם רשת קווים רחבה בין אירופה לקנדה. פתחנו בחקירה מעמיקה מכיוון שהיו לנו חששות שהעסקה המוצעת תשפיע לרעה על התחרות בשווקים אלה ותוביל למחירים גבוהים יותר, להפחתת איכות או לצמצום בחירה לנוסעים...העסקה המוצעת מעלה חששות לפגיעה בתחרות במספר רב של נתיבים טרנס-אטלנטיים. בהתבסס על תוצאות בדיקת השוק, האמצעים שהוצעו נראו לא מספיקים". בעקבות כך אייר קנדה הגיעה למסקנה כי עדיף לה לבטל את הסכם הרכישה. גם אייר קנדה וגם טרנסאט הסכימו להפסיק את ההסדר, והוסכם כי אייר קנדה תשלם לטרנסאט 'דמי סיום' בסך 12.5 מיליון דולר, וטרנסאט אינה מחויבת לשלם לאייר קנדה כל עמלה במידה ותהיה מעורבת ברכישה אחרת או בעסקה דומה בעתיד.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}