אל על מוכרת את חלקה בממן למשפחת לבנת
אל על מדווחת לבורסה לניירות ערך על מכירת חלקה בחברת השילוח ממן למשפחת לבנת תמורת כ-15.4 מיליון דולר המהווים כמחצית מהסכום שמשרד האוצר דורש מבעלי אל על להזרים לקופתה הריקה
צילום: עידו וכטל
כדי לגייס כסף לקופתה הריקה ולהתמודד עם ההשלכות המהותיות של משבר הקורונה, חברת התעופה אל על מדווחת לבורסה לניירות ערך בת"א על מכירת חלקה בחברת השילוח ממן (מסופי מטען וניטול בע"מ) - 15% - למשפחת לבנת וחברת תעבורה תמורת כ-15.4 מיליון דולר. העסקה נחתמה היום (רביעי). שווי המניות של אל על בסיום המסחר אתמול (שלישי) עמד על כ-32.3 מיליון שקל. משפחת לבנת מחזיקה כיום בכ-66.2% ממניות ממן ששווים בסיום המסחר אתמול עמד על כ-142.9 מיליון שקל. עם השלמת העסקה, חלקה של משפחת לבנת בחברה יצמח לסך של כ-81%. ממן סיימה את 2019 עם רווח נקי של 39.6 מיליון שקל. בעקבות המכירה צפויה אל על להכיר ברבעון השני לשנת 2020 בהפסד הון (לפני מס) של כ-1.3 מיליון דולר, לאחר ניכוי השפעת שערוך האופציה ליום המכירה. עוד מדווחת אל על לבורסה, "החברה העניקה לממן את הזכות להאריך בשנתיים נוספות (עד ליום 31.12.2024), את הסכם המסגרת הקיים בין החברה לממן, לפיו, בין היתר, מספקת ממן לחברה שירותי מסוף לרבות שירותי ניטול, שינוע ואחסון מטענים . יצוין כי, ממן רשאית להודיע לחברה על הארכת הסכם המסגרת כאמור עד ליום 12.7.2020 (מועד אשר עשוי בנסיבות מסוימות להידחות עד ליום 5.8.2020), וככל שיוארך הסכם המסגרת תהיה אל על מחויבת לרכישת שירותים על פיו בהיקף מינימלי שנקבע". מהלך המכירה נועד כאמור להכניס מזומנים לקופתה של אל על שנדרשת להוכיח התייעלות לאוצר לצורך קבלת הלוואה של כ-400 מיליון דולר שהיא מבקשת בערבות מדינה מבנק דיסקונט. במקביל, אל על נדרשת לפטר כ-2,000 מעובדי החברה, לבצע שינויים בצי המטוסים שלה, להשיב מטוסים מוחכרים ולסגור קווים לא רווחיים. זאת ועוד, משרד האוצר מבקש מבעלת השליטה באל על להזרים לקופת החברה כ-100 מיליון שקל. מחצית מסכום זה אל על, 50 מיליון שקל, אל על תשיג ממכירת חלקה בממן. מהלך המעיד על נכונות בעלי השליטה להציל את החברה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}