איתיחאד איירווייס ואל על: החל ב-18 ביולי הסכם הקוד-שייר נכנס לתוקף
הסכם השיתוף בקוד יכלול את קווי חברות התעופה מעבר לנמלי הבית באבו דאבי ובנתב"ג, ובהמשך גם שיתוף בתוכניות הנוסע המתמיד ובהכשרות טייסים וצוותים
הטיסה המסחרית הראשונה של איתיחאד איירווייס בנתב"ג. צילום: תמר מצפי
חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, איתיחאד איירווייס, וחברת התעופה הישראלית, אל על, יוצאות לדרך בהסכם הקוד-שייר, כפי שמפרסמת החברה האמירתית באתר הרשמי שלה. ההסכם מבוסס על מזכר ההבנות (MOU) של חברות התעופה שנחתם בנובמבר 2020, כפי שפרסמנו, בעקבות הסכם השלום בין איחוד האמירויות הערביות וישראל. החל מה-18 ביולי, אל על תוסיף את קוד ה-LY שלה לטיסות של איתיחאד בין אבו דאבי (AUH) לתל אביב (TLV), הפועלות כעת פעמיים בשבוע. מעבר לנמל אבו דאבי, נמל הבית של איתיחאד, השותפות מתוכננת לכלול יעדים באוסטרליה, בחריין, הודו, הפיליפינים, איי סיישל ודרום קוריאה, החל בחודש אוגוסט. מאידך, איתיחאד תציע לנוסעים 14 יעדים נוספים ברחבי המזרח התיכון, אירופה, אסיה וארה"ב על ידי הוספת קוד EY לטיסות אל על. "זו השותפות המסחרית הראשונה שהקימה אל על בעקבות הסכמי אברהם", אמר מנכ"ל אל על, אביגל שורק. "זהו ציון דרך חשוב מכיוון שקוד-שייר זה יביא תועלת הולכת וגדלה לנוסעים שלנו, לחברות התעופה ולמדינות שלנו". כידוע, איחוד האמירויות וישראל הגיעו להסכם השלום הערבי-ישראלי באוגוסט 2020, ו'הסכמי אברהם', המכירים בריבונותה של כל מדינה, נחתמו ב-15 בספטמבר. בתחומי שיתוף פעולה אחרים, איתיחאד ואל על יפעילו גם הסכם נאמנות הדדי, שיאפשר לנוסעים להרוויח ולממש מיילים בטיסות של שתי החברות. בהסכם מזכר ההבנות, ה-MOU בנובמבר 2020, נקבע גם שיתוף פעולה בהכשרת טייסים וצוותים ושיתוף פעולה בטיסות מטען. על פי הנתונים של OAG Schedules Analyzer, הקיבולת בין איחוד האמירויות הערביות לישראל מסתכמת כיום בכ-7,800 מושבים דו כיווניים מדי שבוע. לחברת פליי-דובאי יש נתח של 60.2% מהשוק, ואילו אל על מחזיקה בנתח של 22%. איתיחאד מהווה 13.2% מהקיבולת וישראייר את 4.6% הנותרים.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}