אא

אל על במו"מ לשעבד סלוטים לצורך גיוס הלוואה בנקאית

לחברת אל על, הבוחנת את כל המתווים האפשריים לצורך גיוס הון לקופתה, בוחנת מכירת סלוטים (זמני המראה ונחיתה) שברשותה בשדות תעופה מרכזיים בעולם כמו היתרו בלונדון, קנדי בניו יורק ושארל דה גול בפריז. הסלוטים נחשבים לאיכותיים ולפיכך מבוקשים מאוד

צילום: shutterstock צילום: shutterstock
חברת התעופה אל על, הנמצאת במשא ומתן למכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד שלה, מנהלת מו"מ גם על שעבוד הסלוטים שלה (זמני המראה ונחיתה) ביעדים ושדות תעופה מרכזיים לצורך קבלת אשראי בנקאי. אל על מחזיקה בסלוטים הנחשבים לאיכותיים מאוד במספר שדות תעופה מרכזיים, כמו היתרו בלונדון, JFK בניו יורק, שארל דה גול בפריז ועוד.
אוגוסט בנתב"ג: 660,591 נוסעים בקווים לחו"ל הלוך ושובאוגוסט בנתב"ג: 660,591 נוסעים בקווים לחו"ל הלוך ושוב
סלוט בנמל התעופה JFK, ניו יורק. צילום: shutterstock אל על בוחנת את כל המתווים האפשריים על מנת לגייס הון ובכלל זה, מנהלת מו"מ לקבלת הלוואה כאמור גם תמורת שעבוד הסלוטים בהם היא מחזיקה. אל על פונה לכל אפיק אפשרי מבחינתה על מנת לגייס הון לקופתה כפי שהתחייבה בפני משרד האוצר, כחלק מהסיוע שקיבלה מהמדינה בסכום של כ-50 מיליון דולר. סיוע בגינו בעל השליטה באל על, קני רוזנברג, נדרש להזרים לחברה במקביל כ-20 מיליון דולר נוספים. הסלוטים של אל על שווים הון ולפיכך מבוקשים מאוד. מאידך, אם אל על תאבד את הסלוטים, זו עלולה להיות שירת הברבור שלה. נכון שזו דרך לגייס כסף והיו כבר בעבר מספר מקרים של חברות תעופה שונות בעולם שנהגו בדרך דומה, אך זו דרך מסוכנת מאוד אם לא עומדים בהחזרת ההלוואה הכספית. נזכיר כי אל על מנהלת מו"מ למכירת חלק ממועדון הנוסע המתמיד מול מספר גופים לצורך קבלת הלוואה כספית בהם חברת הפניקס ובנק הפועלים. שיעבוד סלוטים לצורך קבלת הלוואה מגוף זר, מראה כמה החברה נמצאת במצוקה מבחינת הניסיון לגייס הון בכל צורה ודרך אפשרית. אל על דיווחה לבורסה לניירות ערך בת"א כי בתגובה לפרסומים בעיתונות, "החברה מציינת כי היא פעלה וממשיכה לפעול לחיזוק תזרים המזומנים ומבנה המאזן, תוך בחינת מתווים שונים וכלל האפשרויות העומדות לרשותה יחד עם גופים מובילים ובכלל זה בארץ ובעולם אל מול נכסיה השונים. התממשות אחת או יותר מהפעולות כאמור אינה וודאית, ותלויה בצדדים שלישיים ובגורמים רבים שלחברה אין שליטה עליהם, ובהתאם המידע האמור מהווה 'מידע צופה פני עתיד', כהגדרתו בחוק ניירות ערך התשכ"ח-1968".
שדה התעופה שארל דה גולשדה התעופה שארל דה גול
סלוט בשדה התעופה שארל דה גול, צרפת. צילום: shutterstock

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: