אל על: "החברה לא תפגע מהחלטת רת"א לביטול רישיון להפעלת מטוסי מטען"
לאור העובדה שהחברה לא מחזיקה כיום במטוס מטען, רשות התעופה האזרחית ביטלה את הרישיון המסחרי של החברה להפעלת מטוס מטען. אל על: "להערכת החברה, תיקון תנאי הרישיון המסחרי של החברה, כאמור, אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה העסקיות של החברה"
אל על מטענים. צילום: דוברות אל על
רשות התעופה האזרחית הודיעה לחברת אל על כי החל מה-17 באוקטובר יתוקנו תנאי הרישיון המסחרי של החברה כך שתבוטל האפשרות של החברה על פי התוספת לרישיון המסחרי, לספק שירות של הובלת מטען באמצעות מטוסי מטען ייעודיים (All Cargo) בטיסות סדירות בינלאומיות ובטיסות שכר בינלאומיות של החברה וזאת על רקע טענתה של רת"א כי מאז חודש יולי 2019 החברה איננה מחזיקה בשני מטוסי מטען ייעודיים בבעלות או בחכירה יבשה. באל על בדיווח לבורסה על כך מציינים כי :"בהתאם למכתב רת"א, החברה תוכל לבקש לתקן את התוספת לרישיון המסחרי שלה פעם נוספת אם וכאשר תחדש את ההובלה העצמית שלה במטוס מטען ייעודי All Cargo, עוד ברבעון זה או בכל מועד אחר. החברה לומדת את מכתבה של רת"א ובוחנת את דרך הפעולה המתאימה והמשך צעדיה בנושא". כמו כן בחברה מוסיפים כי: "יצוין, בהקשר זה, כי פעילות הטסת המטען ממשיכה כסדרה והחברה ממשיכה לפעול להטסת מטענים בין אם בבטן מטוסי נוסעים ובין אם במתכונת של Full Charter . כמו כן, החברה נמצאת בתהליך בחינת חלופות למתווה הפעילות הקיים בקשר עם פעילות המטען שלה, בין היתר, באמצעות בחינת האפשרות להצטיידות במטוס מטען בחכירה יבשה או בבעלות". בתחילת אוקטובר פורסמה טיוטת תיקון תקנות הטיס (הפעלת כלי טיס וכללי טיסה)(תיקון), התשפ"ג-2022, שככל ויתקבל, יאפשר לחברות תעופה להחזיק במטוס מטען אחד בבעלות או בחכירה יבשה, לצורך קבלת רישיון הפעלה מסחרי להובלת מטען, זאת חלף שני מטוסים, כפי שתקנות הטיס מחייבות כיום. להערכת החברה: "תיקון תנאי הרישיון המסחרי של החברה, כאמור, אינו צפוי להשפיע באופן מהותי על תוצאותיה העסקיות של החברה".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}