אל על: "טייסים הגיעו גם לשכר של כ-160 אלף שקל לחודש"
בתגובה לתביעת הטייסים לבטל הסכם התייעלות שההסתדרות חתמה בשמם עם אל על אומרת האחרונה לביה"ד: "השכר החודשי הממוצע של הקברניטים הוא כ-95 אלף שקל. עלות שכרם של הטייסים מהווה למעלה מ-41% מעלות השכר בחברה"
צילום: 123rf
לאחר שטייסי אל על עתרו לבית הדין לעבודה בדרישה לבטל את הסכם ההתייעלות שחתמה ההסתדרות בשמם עם הנהלת אל על, כעת מגיבה החברה לבית הדין האזורי לעבודה בת"א. אל על, באמצעות עו"ד נחום פינברג, מציינת כי נכון ל-31 בדצמבר 2019 הועסקו בחברה כ-630 טייסים מתוך כ-6,300 עובדים. "מדובר בעובדים בעלי כוח ארגוני רב ביותר ובהתאם גם תנאי העסקתם ושכרם הם מהמשופרים בחברה ובמשק הישראלי בכלל, כאשר במקרים רבים שכרם גבוה אף משכר המנכ"ל וסמנכ"לים בחברה", כך נכתב בבקשת אל על לדחות את בקשת הטייסים. עוד מוסיפה אל על, "השכר החודשי הממוצע של קברניטים על פי נתוני 2019 הוא כ-95,000 שקל. שיאני השכר מקרב הטייסים-78 טייסים בחברה ששכרם החודשי הממוצע בשנת 2019 עמד על כ-120 אלף שקל. והיה בטווח שבין כ-110,000 שקל ל-160,000 שקל בחודש". עוד טוענת אל על, "מדובר בכ-10% מעובדי החברה ועלות שכרם מהווה למעלה מ-41% מעלות השכר בחברה. יובהר, כי האמור לעיל מתייחס לשכר ללא תנאים נלווים והחזרי הוצאות, לרבות הוצאות שאינן רלוונטיות לעובדי הקרקע כלל המהווים את מרבית עובדי החברה (כמו אש"ל, בתי מלון ועוד) . דהיינו, חלקם של אצ"א ב'עוגת עלות ההעסקה' גבהה עוד יותר". בהתייחסה להסכם שנחתם עם הטייסים בשנת 2018 אומרת אל על, "הסכם שנחתם על רקע כניסתן לתוקף של תקנות טייס חדשות שחייבו שינויים בהסדרי הפעילות של הטייסים הייתה גם התייעלות. אולם, כנגד התייעלות זו זכו הטייסים לשלל הטבות ובהן גם העלאת שכר בשיעור של 46.4%, בשלוש פעימות. (שתי פעימות בשיעור כולל של 43% ששולמו עד כה ופעימה שלישית ואחרונה בשיעור של כ-3% שבוטלה במסגרת ההבראה למגזר אצ"א). בנוסף, ניתן לאלו בהסכם 2018 גם תמריץ שנתי בסך משכורת חודשית נוספת". עוד טוענת אל על נגד הטייסים, "לאור האמירה של המבקשים לפיה הסכימו לחיסכון של 91 מיליון דולר בשנה, מעולם לא ראתה החברה אף טבלה אחת (שלא לדבר על דו"חות אקסל) בנוגע לאופן בו יובא החיסכון האמור לכדי מימוש". עוד טוענת אל על כי מאמצע חודש מאי החולף החברה קיבלה דרישה, "להשיב מחל"ת טייסים מצי 737 שאין בו שום פעילות טיסתית. זאת, כך נדרש ונטען, לאור העובדה שהם 'בכירים יותר' ברשימת הבכירות מטייסים שנמצאו בעבודה בצי 787-7. יש להבין, משמעות הדברים היא תשלום שכר מלא לבטלה לטייסים שלא יטוסו. בתקופה בה אין טיסות, החברה נאבקת על קיומה ואלפי עובדים מצויים בחל"ת. גם הפעם, החברה הייתה מוכנה לבחון אפשרות של הפעלת מספר טיסות מצומצם בצי 737 על מנת לאפשר העסקתם של אותם טייסים בכירים. זאת, למרות שהכדאיות הכלכלית של הפעלת טיסות אלו בעידן של חוסר ביקוש מוטלת בספק (לשון המעטה). זאת, על מנת לקדם חתימה על הסכם עקרונות בדבר החיסכון של 110 מיליון דולר בשנה למגזר זה עד ליום 1.6.2020".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}