"אל על ממציאה את עצמה מחדש לעידן המודרני"
קבוצת המדיה התיירותית האמריקנית המובילה, SKIFT, סוקרת את ההיסטוריה וההתחדשות של אל על, משבחת את מדיניותו של אוסישקין המנכ"ל ומדגישה כי החברה "חייבת להיות מסוגלת לעוף על הגל הגואה של התיירות הצומחת בישראל"
גונן אוסישקין. צילום: סיון פרג'
SKIFT, ענקית המדיה התיירותית בארצות הברית, הזוכה למוניטין בכל רחבי העולם, מפרסמת היום סקירה ייחודית על חברת אל על, תוך התייחסות להיסטוריה של החברה, לקשיים ולאתגרים העומדים בפניה, ולסיכויי הצלחתה בעידן המודרני. אל על עדיין נחשבת במושגים בינלאומיים כחברת תעופה לאומית, ובתום הסקירה ולאחר ריאיון מקיף עם גונן אוסישקין, המנכ"ל הזוכה לשבח על מדיניות ההתחדשות, מדגיש כותב המאמר, בריאן סאמרס, כי "אל על חייבת להיות מסוגלת לעוף על הגל הגואה של התיירות הצומחת בישראל". המחבר מדגים את הבעייתיות של אל על באמצעות הטיסה ללאס וגאס. מדי יום שישי בשעות הבוקר המאוחרות מטוס 787-9 של אל על בשווי 300 מיליון דולר מגיע ללאס וגאס ונשאר שם במשך קרוב ל-36 שעות, לפני שהוא טס חזרה לישראל במוצאי שבת. "אנשים מנסים להשוות אותנו לאייר ניו זילנד, אבל הם טסים בשבתות", ציין אוסישקין בהתייחסות לתופעה היוצאת דופן בתעופה הבינלאומית, אך בסופו של דבר, הוסיף וציין כי "את ההשלכות של חברת תעופה של המדינה היהודית המפעילה טיסות בשבת אנחנו לא מוכנים לחוות בשלב זה...אני לא בטוח שאני רוצה לבחון זאת כעת". על הבעייתיות והאתגרים, עימם מתמודדת אל על, אומר הכותב: כמה חברות תעופה אחרות בעולם נסגרות ליום אחד בכל שבוע? כמה חברות תעופה מייצגות מדינות, שאין להן קשרים דיפלומטיים עם ארצות שכנות רבות? כמה חברות תעופה נאבקות כדי למכור טיסות המשך (קונקשן), כשאמצעי הביטחון בבית שלהן נוקשים מכדי להפוך זאת לאפשרות ממשית? "אבל אוסישקין, טייס קרב לשעבר בחיל האוויר, נטל בשנה שעברה את הפיקוד על החברה, שלמעשה הופרטה כבר בשנת 2005, וקיבל מנדט לשנות את פניה", מציין ה-SKIFT. עם בעייתיות השבת, אל על מתמודדת עם המציאות של העידן החדש אל מול התחרות הגוברת מצד חברות התעופה האמריקניות הסדירות וחברות הלואו-קוסט האירופיות, ומשתדלת לשדרג את צי המטוסים ואת תנאי הטיסה תוך כדי התאמה ליעדי הטיסה, כשהיא שמה את הדגש על טיסות ארוכות טווח, שם התחרות קצת פחות לוהטת – מדגיש סאמרס. אחד מהקשיים הבולטים של אל על היא הנחיתות, שהיא חווה בקשרי התעופה עם מדינות אחרות. למשל, טורקיה, המפעילה מגוון עצום של טיסות מישראל לטורקיה וממנה לכל רחבי העולם, ואילו אל על אינה יכולה לטוס לטורקיה עקב אמצעי הביטחון הקפדניים, עליהם אינה יכולה לוותר. כדומה גם הטיסות להודו, כשאל על סובלת מנחיתות ברורה מול אייר אינדיה, המורשית לטוס מעל ערב הסעודית. הכותב מספר גם על ההיסטוריה של אל אל תוך כדי פירוט המשימות הלאומיות החשובות, בהן נטלה החברה חלק מרכזי, ולמרות הירידה בנתח השוק שלה עם כניסת חברות רבות לפעילות בישראל, הוא מאמין בעתידה ובסיכויי הצלחתה, במיוחד לאור התיירות הגואה. "בעשור האחרון, ישראל לא רק מיצבה את עצמה כמרכז טכנולוגי, המתחרה בעמק הסיליקון בדרכים רבות, אלא גם הפכה למרכז תיירותי למבקרים לא דתיים רבים, הבאים לחוף תל אביב, לאוכל ולסצנת המסיבות", הוא כותב ומעלה על נס גם את היתרונות הגיאוגרפיים של ישראל, שבתנאים מתאימים עשויה להוות נמל תעופה מרכזי במזרח התיכון, כמו: דוחא, איסטנבול, אבו דאבי ודובאי. בטווחי הטיסה הקצרים אל על מתמקדת ביעדים האירופיים העסקיים, אך את הפוטנציאל הגדול החברה רואה בטיסות ארוכות הטווח, כשהתרחבות הפעילות הגדולה היא לכיוון צפון אמריקה, עם טיסות ל-9 יעדים הקיץ, ובשנה הבאה הדרימליינר של אל על יטוס גם לטוקיו. אוסישקין מנסה לקדם את פעילות החברה בשורה של צעדי התייעלות, מדגיש ה-SKIFT, כמו השיפור בשימוש במטוסים, שינוי בעמלות המוענקות לסוכני הנסיעות ומבנה מחודש של תעריפי הטיסה, צעדים שיקדמו את אל על להצלחה בעידן הנוכחי בענף התעופה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}