אל על: ניצולת מלאה ומשתלמת של מטוסי הדרימליינר
החברה קיבלה החודש שני מנועי רולס רויס חדשים, שהייתה אמורה לקבל רק ב-2023-2024, ובזכות החלפת מנועים והתקנה מוקדמת של חלפים חיוניים, החברה מפעילה את כל מטוסי הדרימליינר, הפעילים והעתידים להתקבל, בתפוקה מלאה
אל על. צילום: יח"צ אל על
אל על הצליחה להקדים קבלת שני מנועי Trent 1000 חדשים של רולס רויס, שנמסרו לה החודש במקום ב-2023-2024 עפ"י המתוכנן, על מנת להתמודד עם הבעיות הטכניות של המנוע המותקן במטוסי הדרימליינר – עפ"י דיווח של אתר Simple Flying. רולס רויס יידעה את אל על, כמו גם חברות תעופה אחרות, שחלפים מסוימים במנועי Trent 1000 ידרשו החלפה מוקדמת מהצפוי, עפ"י אתר Flight Global. למרות שמטוסי הדרימליינר של החברה חדשים, אל על הזדרזה וכבר בחודש יולי החליפה את החלפים הנדרשים בשני מטוסי דרימליינר. אל על הודיעה, שיש לה תוכנית סדורה לטיפול בכל מנועי ה- Trent 1000במטוסי הדרימליינר שלה, שתושלם עד שנת 2021. עד עתה הותקנו 4 מנועים חלופיים במטוסי החברה. במנועי Trent 1000, המתקנים במטוסי דרימליינר, נתגלתה בחודשים האחרונים בעיה בלהבי הטורבינה, הנשחקים מוקדם מהצפוי, ולכן יש להחליפם בלהבים חדשים. במנועים של המטוסים החדשים, שעדיין לא נמסרו לחברות התעופה, התקלה תוקנה והמנועים תקינים, אך במטוסים הפעילים יש צורך להחליף את הלהבים או להתקין מנוע חדש. לאל על כיום 11 מטוסי דרימליינר 787-9 בצי, ועפ"י המתוכנן היא תקבל 3 נוספים עד סוף השנה ואת שני האחרונים, בסך הכל 16 מטוסים, בתחילת 2020. 7 מטוסים מתוך ה-16 נרכשו ע"י החברה וה-9 הנוספים חכורים. בזכות מטוסי הדרימליינר, אל על מציינת כי במחצית הראשונה של 2019 הוצאות הדלק שלה פחתו ב-8.2%, המהווים חיסכון של 20.6 מיליון דולר. ברור לחלוטין, כי ההשקעה במטוסי הדרימליינר משתלמת ומתחילה להניב פרי. השבתה, ולו זמנית, של מטוס או כמה מטוסים בגלל בעיית הלהבים במנוע, עלולה לפגוע במגמת הרווחיות, והקדמת קבלת המנועים החדשים היא יוזמה ברוכה ונחוצה של הנהלת אל על, שתאפשר לה להפעיל את מטוסי הדרימליינר בתפוקה מלאה.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}