אא

אל על תשלם קנס של 450 אלף דולר על אי החזרת כסף בזמן לנוסעים שטיסותיהם בוטלו

אל על הגיעה לסיכום לפיו תשלם קנס של 900 אלף דולר, אך מאחר והחברה החזירה כבר את הכסף, הוא קוזז בחצי. יחד עם אל על נקנסו 5 חברות תעופה נוספות

צילום: פספורטניוז צילום: פספורטניוז

חברת אל על תשלם קנס של כ-450 אלף דולר למשרד התחבורה האמריקאי על כך שלא החזירה בזמן את הכסף ללקוחות החברה בגין טיסות לארה״ב שבוטלו או נדחו בארה״ב, בזמן נגיף הקורונה.

לאחר מו"מ ארוך של עורכי הדין של החברה, מול האמריקאים הגיעו הצדדים להסכמות שהקנס שהיה בפועל כ-900 אלף דולר, יקוזז בחצי לאחר שהחברה החזירה כבר לנוסעיה כ-61.9 מיליון דולר. יחד עם אל על נמצאות חברות התעופה טאפ הפורטוגלית, אייר אינדיה, אייר מקסיקו, Avianca, Frontier. ביחד החברות היו צריכות להחזיר לנוסעים כ-600 מיליון דולר עבור הטיסות שבוטלו, ונקנסו כל אחת בסכום אחר ע"י משרד התחבורה האמריקאי על כך שלא החזירו בזמן את הכסף.

אל על כאמור יצאה מהסיפור הלא פשוט,  עם קנס של כ-450 אלף דולר ״בלבד״.

מאל על נמסר: ״משבר הקורונה הוא הגדול והקשה ביותר בכל תולדות התעופה העולמית. ממשלות בעולם הבינו כי נדרש מהן לסייע במענקים, הלוואות וערבויות על מנת לאפשר לחברות התעופה לשרוד. בעקבות הקושי במתן החזר ללקוחות שטיסתם בוטלה בתקופת הקורונה, נפתחה לפני כשנתיים בעיצומו של משבר הקורונה בדיקה במשרד התחבורה של ארה״ב ( DOT) בנושא עיכוב בהשבת כספים ללקוחות שטיסתם בוטלה.

אנו מדגישים כי אל על השיבה ללקוחות את כספם ולאחר שיח ארוך עם משרד התחבורה האמריקאי הגענו להבנות בנושא הקנס הסמלי אשר עומד בפועל 450 אלף דולר (לאחר שמחצית מהקנס המקורי נוכתה בגין כספים שהוחזרו גם ללקוחות שביטלו את הטיסות מרצונם ולא היו זכאים להחזר לפי הדין). כפי שהדגשנו בעבר, העיכוב בתשלום ללקוחות מקורו בהתמשכות המגעים לקבלת סיוע מהמדינה ועם השלמת המתווה ביצענו החזר ללקוחות.״

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: