"אנו מאפשרים לבצע התחשבנויות מאוחר יותר"
במכתב פתוח, שהפנה היום לסוכני הנסיעות ברחבי העולם, מנכ"ל IATA, אלכסנדר דה ז'וניאק, מתייחס להעברות למערכת ה-BSP ודורש מהרגולטורים במדינות השונות להתחשב בחברות התעופה ולאפשר להן להנפיק ללקוחות שוברים במקום החזר כספים, מהלך שיסייע גם לסוכני הנסיעות
אלכסנדר דה ז'וניאק. צילום: יאט"א
מנכ"ל IATA, אלכסנדר דה ז'וניאק, שלח היום מכתב פתוח לסוכני הנסיעות ברחבי העולם, והדגיש שני נושאים מרכזיים: הגמישות בהתחשבנות עם מערכת ה-BSP והדרישה מהרשויות במדינות שונות להקל על חברות התעופה ולאפשר להן להנפיק ללקוחות שוברים במקום החזרי מזומנים בגין טיסות מבוטלות, מהלך שיסייע גם להתנהלות סוכני הנסיעות מול לקוחותיהם. דה ז'וניאק כותב: "ענף התעופה העולמי עובר את המשבר החמור ביותר שלו... אנחנו מעריכים שההכנסות ממכירת כרטיסים לנוסעים תיפול השנה ב-44% בהשוואה לשנת 2019. פשוט אין תקדים למה שחווים חברינו בענף התעופה, ואתם, שותפינו, סוכני הנסיעות... אנו יודעים כי חברינו ושותפינו העסקיים סומכים עלינו שנדע להכיר באתגרים יוצאי הדופן העומדים בפניהם ולהראות גמישות רבה ככל הניתן בנסיבות העניין. אנו עושים כמיטב יכולתנו בכדי לעמוד בציפיות אלה... עבור סוכני נסיעות המשמעות היא שאנחנו מאפשרים לבצע התחשבנויות מאוחר יותר ללא עונשים. בעוד מועדי ההעברה של BSP נשמרים על פי לוח השנה, אנו נוקטים בגישה גמישה... על כן, אנו מאפשרים לסוכנים להמשיך למכור בשיטות מאובטחות גם כשהם מאחרים בהעברות. אנו מכירים גם בכך, שיתכן כי יהיה קשה עד בלתי אפשרי לקבל דוחות כספיים מבוקרים, או להסדיר ערבות פיננסית, ואנו מציעים להאריך מועדים לדוחות אלו עד חודש... התעשייה שלנו חווה משבר נזילות קריטי. רוב חברות התעופה מוציאות מזומנים רבים יותר להחזר כספים לנוסעים מכפי שהן מקבלות בהכנסות מהזמנות חדשות. לאחרונה הערכנו את הוצאות הענף בתחום זה בכ-35 מיליארד דולר. בהקשר זה, הצורך הדחוף ביותר של חברות התעופה הוא לשמור על הנזילות הנותרת, לשלם משכורות ולהתמודד עם עלויות קבועות. כמעט בלתי אפשרי עבורן למצוא אמצעים כספיים מספיקים בכדי לשמור על המשך שרידותן לפני פשיטת רגל. אנו מאמינים שהפתרון הטוב ביותר, הן עבור חברות התעופה והן עבור סוכני הנסיעות, הוא להקל על הדרישות להחזר מזומן ולאפשר לחברות תעופה להנפיק שוברים. ניתן לנהל שוברים אלה באמצעות תוכנית ה-BSP באמצעות תהליכים ונהלים שכבר קיימים כיום. זה יסיר את הלחץ על הסוכנים להוציא החזרים כספיים ויענה גם על הצורך של חברות התעופה לשמור על מזומנים. IATA מוכנה לנהל דיונים פתוחים ושיתופי פעולה עם קהילת סוכני הנסיעות לגיבוש תוכנית מבנה עבור שוברים אלה, שתספק את חברות התעופה, את סוכני הנסיעות ואת הצרכנים. אנו מודים לרגולטורים בקנדה, קולומביה והולנד, שהכירו בנחיצות הדבר, ואנו מקווים שאחרים ינהגו כמוהם... אלה ימים אפלים לתעשייה שלנו, אבל אנחנו גמישים, ונעבור אותם ביחד".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}