אא

"אנחנו רואים פוטנציאל לצמיחה נוספת בישראל"

שאמיל קורמאשוב, המשנה למנכ"ל למסחר וכספים של אירופלוט בראיון מיוחד לפספורטניוז - מנתח את הצלחת החברה בישראל ובעולם, משבח את אופן סקיי והמנכ"ל, פורטיס, ומספר על התוכניות העתידיות של קבוצת התעופה. הראיון המלא בגיליון המודפס

שאמיל קורמאשוב שאמיל קורמאשוב
קבוצת התעופה 'אירופלוט' מציינת השבוע 6 שנות פעילות מוצלחות בישראל. בראיון מיוחד לפספורטניוז, שאמיל קורמאשוב, המשנה למנכ"ל למסחר וכספים של אירופלוט, מספר על הצלחת החברה, על הקשרים הטובים עם אפרים פורטיס, מנכ"ל אופן סקיי ומפרט על התכניות העתידיות של קבוצת התעופה לשנים הבאות. אחרי 6 שנות פעילות של אירופלוט בטיסות לתל אביב מהם הגורמים המרכזיים לגידול המרשים בשוק הישראלי? "הכלכלה הישראלית מהווה דוגמא יוצאת דופן ליכולת של המדינה להשיג צמיחה כלכלית מתמשכת המובילה לביקוש גובר בענף התעופה. במשך שש שנות הפעילות בקו לתל אביב, אירופלוט הבחינה בגידול הביקוש לטיסות בקו, שהוביל אותנו להגדיל את התדירויות, שיכולנו לממש בהתאם לזכויות התעופה החדשות. הטיסות הנוספות הפכו את הטיסה עם אירופלוט להרבה יותר אטרקטיבית לשוק העסקים והוכיחה את התחזקות מעמדה של החברה בקישוריות לשוקי העסקים הבולטים, ארצות הברית ואסיה. מלבד הביקוש הגדל והתדירויות הנוספות אנחנו בהחלט יכולים לראות גורמים נוספים, שסייעו לנו להשיג מעמד מוביל בשוק הישראלי, כמו רמה גבוהה של השירות בטיסה ואיכות התשתית בנמל התעופה שרמטייבו במוסקבה, הזוכה לשבחים בקרב הלקוחות הישראלים, וגם אתר הדירוג הבינלאומי Skytrax, העניק לאירופלוט פרסים של 'חברת תעופה של 4 כוכבים' ו'חברת התעופה הטובה ביותר במזרח אירופה' (זו הפעם החמישית), פרסים המעידים על הסטנדרטים הגבוהים של נוחות הנוסעים. בסיכום כל זאת, אני רוצה להדגיש, כי רשת הקווים המסועפת והגמישה שלנו בשילוב האיכויות הגבוהות ביותר של שירות לנוסעים הופכים את אירופלוט לשחקן חזק בשוק העסקים והפנאי בישראל". מה מאפיין את הקווים של אירופלוט לתל אביב בהשוואה לקווים אחרים במונחים מסחריים והאם הם עונים על ציפיותיכם? "בעשרת החודשים הראשונים של 2016 אירופלוט הטיסה 573,000 נוסעים בטיסות לתל אביב, שהופך אותה ליעד הרביעי מבין כל יעדי אירופלוט (אחרי סנט פטרסבורג, סימפרופול וסוצ'י) והיעד מספר 1 בין היעדים בינלאומיים שלנו. אחוז הנוסעים הטסים דרך מוסקבה ליעדי המשך הגיע ליותר מ-50% (בעוד ממוצע הנוסעים ליעדי המשך דרך מוסקבה עומד על 40%), כשהיעדים המרכזיים הם: ניו יורק, בנגקוק, דלהי, טוקיו ושנחאי. אנחנו מרוצים מאד מהתוצאות של הקו ומודים ללקוחות שלנו בישראל, שבוחרים לטוס אירופלוט". האם נראה לך, שניתן לגדול עוד ואף להוסיף תדירויות לקו תל אביב? "התשובה ברורה – כן. אנחנו רואים פוטנציאל לצמיחה נוספת. למעשה אירופלוט כבר התחילה לקדם את הנושא, אחרי ש-36 מן הטיסות השבועיות בקווים לתל אביב הגיעו לתפוסה מרבית, החל מלוח הקיץ הקרוב 4 מתוך 5-6 הטיסות היומיות שלנו יפעלו במטוסים רחבי גוף (A330 או B777). שינוי זה יביא לשוק תוספת קיבולת משמעותית, ועם זאת, הנוסעים ייהנו מחוויית טיסה משופרת המוענקת במטוסים ארוכי הטווח של אירופלוט". כיצד היית מתאר את היחסים עם חברת הייצוג הישראלית שלכם, אופן סקיי, והמנכ"ל אפרים פורטיס? "אני סומכים באופן מלא על חברת הייצוג שלנו, כיוון שהם עושים מלאכה מבריקה בשיווק אירופלוט בשוק הישראלי. אופן סקיי הייתה מסוגלת להכיל את ההתרחבות שלנו ל-5 טיסות יומיות, ואני מאמין שקיים פוטנציאל לפעילות רבה נוספת ביחד. באשר לאפרים פורטיס, הוא המנהיג הבלתי מעורער של ההתפתחות שלנו מאז הצעדים הראשונים שעשינו בישראל. הקשרים שלנו איתו מבוססים על היסטוריה עסקית משותפת ועל אמון אישי עמוק".
פורטיס.פורטיס.
על פורטיס ואופן סקיי: "עושים מלאכה מבריקה בשיווק אירופלוט בשוק הישראלי"   מה האסטרטגיה של אירופלוט לחמש השנים הקרובות? האם תמשיכו להשקיע בהרחבת הצי ובהוספת יעדים? "בהתאם לאסטרטגיה הרב מותגית, קבוצת אירופלוט שואפת לספק לציבור מגוון מוצרים, מרמת פרימיום ועד לואו קוסט, מתוך תקווה למלא את השליחות שלנו ולהעניק ללקוחות שלנו מבחר אפשרויות לנסיעה בטוחה ונוחה. המטרה האסטרטגית שלנו לשנת 2021 – 66 מיליון נוסעים בכל קבוצת התעופה, ומתוכם 41.6 מיליון נוסעים בטיסות אירופלוט. אנחנו מתכננים להרחיב את רשת הקווים של הקבוצה בדגש על טיסות קישור בינלאומיות וטיסות בשוק הפנים. הצפי למספר המטוסים של הקבוצה בשנת 2021 – 380. האסטרטגיה של צי המטוסים לוקחת בחשבון גידול בנתח של המטוסים מתוצרת רוסית במסגרת ההסכמים לרכישת 50 מטוסי סוחוי סופרג'ט 100 ו-50 מטוסי MC21". מה דעתך על תעשיית התעופה בשנת 2016 – חברות הלואו-קוסט, התחרות המתפתחת וכו' – וכיצד היא תתפתח ותשתנה בשנים הקרובות? "כפי שכבר ציינתי, אירופלוט ממוקדת מאד בשוק הרוסי המהווה את הנתח העיקרי של פעילותנו. וכאן התמונה שונה ממה שקורה בשוק התעופה הגלובאלי. השוק הרוסי נותר לא מעניין עבור שחקני הלואו-קוסט העיקריים עקב המרחק הגדול לערים הרוסיות המרכזיות, ההופך את תפעול הטיסה ליקר מאד. השוק הרוסי מפחיד את חברות התעופה הבינלאומיות בעוד הן חוות את התקופה הטובה ביותר בשווקים המקומיים שלהן, והן מלחיצות את המתחרים שלהן וגורמות להן לצמצם את הקיבולת שלהן. מכל מקום, השוק הרוסי הוא תחרותי ביותר בתחום טיסות הפנים. עם כמעט 100 חברות תעופה הפועלות בשוק הפנים, נראה שלרבות מהן קשה לשרוד. אנחנו מודעים לכך שרוסיה לא תמשיך לאורך זמן להיות מבודדת מחוץ לשוק התעופה, והלחץ התחרותי יגדל (עם הליברליזציה האינטנסיבית בהסכמי התעופה), והביקוש לתחבורה בינלאומית ישוב ויגדל, אירופלוט מתכוננת לאתגרים חדשים באמצעות מגוון רחב של מוצרים לכל נישות הלקוחות: חברת פרימיום (אירופלוט), חברות פנאי לטיסות פנים (Rossiya ו-Aurora) וחברת לואו-קוסט (Pobeda)".
  הראיון המלא בגיליון פספורט המודפס מס' 641  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: