"אנחנו נערכים לבלות את הקיץ הקרוב על הקרקע"
לקראת האספה השנתית של מועצת המנהלים ובעלי המניות, קרסטן שפור, מנכ"ל קבוצת לופטהנזה, פרסם את נאומו, הכולל את התוכניות התפעוליות של הקבוצה וחברות התעופה שלה
קבוצת לופטהנזה. צילום: יח"צ
ב-5 במאי קבוצת לופטהנזה מקיימת את האספה הכללית השנתית שלה, בהשתתפות ההנהלה, מועצת הפיקוח, מועצת המנהלים ובעלי המניות. לקראת האספה מנכ"ל הקבוצה, קרסטן שפור, פרסם את נאומו באתר קבוצת התעופה. "אנו נערכים לבלות את הקיץ הקרוב על הקרקע, ויכולים לקוות להפעלה מחודשת מתאימה בסתיו לכל המוקדם. עם זאת, זה הולך להיות שלב התחלתי איטי ביותר ואנחנו צופים שהביקוש העולמי ימצא את האיזון החדש שלו רק בשנת 2023, והוא יהיה ברמה נמוכה יותר", אומר שפור. לדבריו, כל חברות התעופה בקבוצת לופטהנזה יצטמצמו. מטוסים ישנים ופחות ידידותיים לסביבה יוצאו מהצי מוקדם יותר מהמתוכנן. צי A340-600 יופעל באופן זמני, ו-10 מטוסי איירבוס A320 יוצאו מצי אירו-ווינגס. תוכניות הארגון מחדש המתמשכות בחברות אוסטריאן איירליינס ובריסל איירליינס, המושבתות כיום עד סוף מאי, יתרחבו יותר מהמתוכנן מראש וצי המטוסים של שתיהן יצומצם. כמו כן, הקבוצה מנהלת שיחות עם יצרניות המטוסים על מנת לדחות את העברות המטוסים המוזמנים, מכיוון שהקבוצה לא תוכל לחזור לגודל הצי הישן שלה לתקופה בלתי מוגבלת. "אחרי משבר הקורונה לופטהנזה תהיה לופטהנזה שונה וקטנה יותר", מציין שפור. להערכתו, בקבוצת התעופה יהיו 10,000 עובדים מיותרים, ו"לא נוכל עוד לשלול פיטורי עובדים מסיבות מבצעיות". "כדי להישאר תחרותיים, אנו רוצים לקיים את קבוצת לופטהנזה עם חברות התעופה יחד. זו המטרה הכללית שלנו", אומר שפור. "אם נרצה להתמודד באופן גלובלי מול שלוש קבוצות התעופה הגדולות בארצות הברית, סין וחברות המפרץ, נוכל לעשות זאת רק כקבוצה של חברות תעופה אירופיות מאוחדות". שפור גם מדבר על תוכניות הסיוע והמגעים הנמשכים עם ממשלות גרמניה, אוסטריה, בלגיה ושווייץ, שעומדים לפני סיום, וחלק מחבילות התמיכה כבר מובטח ומאושר. מנכ"ל קבוצת התעופה גם מבשר לבעלי המניות, כי החברה לא תוכל להציע דיווידנדים עבור שנת 2019 המוצלחת. מועצת הפיקוח, מועצת המנהלים וההנהלה הבכירה של לופטהנזה, הסכימו נוכח המצב הקשה לוותר מרצונם על חלק מהשכר והתגמול הבסיסי שלהם, כשיותר מ-80,000 מעובדי הקבוצה מקבלים שכר חלקי במסגרת 'תוכנית שעות עבודה מופחתות'. "אחרי שלוש שנות שיא, אנו מפסידים כעת כמיליון אירו מיתרות הנזילות שלנו בכל שעה", חוזר ומדגיש שפור, ומוסיף כי כיום יש ביקוש גבוה להובלה אווירית בלבד. בנוסף לשימוש בצי המטען כולו, לופטהנזה כבר הפעילה 70 טיסות מטען באמצעות מטוסי נוסעים, ולאחרונה הסירה את המושבים מ-4 מטוסי A330 והפכה אותם למטוסי מטען.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}