אא

IATA מתריעה על הקושי של שדות התעופה להפעיל 80% מהסלוטים

ארגון התעופה הבינלאומי יוצא בתגובה חריגה על החלטת הפרלמנט האירופי לדרוש מחברות התעופה להתחייב לממש לפחות 80% מהסלוטים שלהן

נתב"ג. צילום: פספורטניוז נתב"ג. צילום: פספורטניוז
הנציבות האירופית הודיעה כי בכוונתה לחזור ליישום התקנה הוותיקה של הסלוטים, הדורשת מחברות התעופה להשתמש ב-80% לפחות ממהסלוטים שלהן. איגוד התעופה הבינלאומי IATA יוצא נגד הכוונה ומביע דאגה, כי חזרה מוקדמת לשימוש בסלוטים של טרום המגפה ברחבי האיחוד האירופי, עשויה לגרום להגברת הכאוס בנמלי התעופה. כללי הסלוטים הגלובליים הם למעשה מערכת הפעילות התעופתית בשדות תעופה. בעוד שחברות תעופה מעוניינות להפעיל מחדש את מערך הטיסות שלהן, הכישלון של כמה שדות תעופה מרכזיים להיענות לביקוש, יחד עם עיכובים בבקרת התעופה ביבשת, מעידים על העומס הגובר עוד יותר על שדות התעופה.

״תנו לחברות התעופה להחליט״

לשדות התעופה בעולם יש לוחות זמנים של עונת הקיץ, ונראה כי תכנון הסלוטים לא בוצע כראוי. שדות תעופה רבים ברחבי העולם מבקשים מחברות התעופה להפחית בטיסות, כשנראה כי המערכת לא מוכנה לחזור לשגרה הרגילה. ״הכאוס שראינו בשדות תעופה מסוימים במהלך הקיץ התרחש כשהפעילות עמדה על 64 אחוזים. אנו חוששים ששדות התעופה לא יהיו מוכנים לשרת רף של 80% מהסלוטים של חברות התעופה בלוח הקיץ עד סוף אוקטובר. חיוני שהמדינות החברות והפרלמנט האירופי יתאימו את הצעת הנציבות לרמה ריאלית ויאפשרו גמישות לכללי השימוש בסלוטים. שדות התעופה הם שותפים שווים בתהליך. תנו להם לנהל את הקיבולת בצורה מדויקת ומוכשרת, ואז לשחזר את השימוש בסלוטים בקיץ הבא״, אמר ווילי וולש, מנכ״ל IATA.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםיאט"א

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: