אא

ארה"ב: בית משפט ביטל את החובה לעטות מסכות בנמלי תעופה ובמטוסים

שופטת אמריקנית קבעה שהחוק, שהוארך ע"י המרכז לבקרת מחלות, ה-CDC, אינו חוקי וחורג מסמכות המרכז, והבית הלבן קיבל את הפסיקה ואישר שהחובה לעטות מסכות אינה עוד בתוקף

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

שופטת פדרלית ביטלה אתמול את חובת המסכה ובכך ביטלה את הארכת החוק של המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC.

השופטת המחוזית, קתרין קימבל מיסל, אמרה שחובת המסכות אינה חוקית מכיוון שהיא מפרה את החוק המנהלי וחורגת מהסמכות הסטטוטורית של ה-CDC. כתוצאה מכך, הבית הלבן אישר שהחובה לעטות מסכות אינה עוד בתוקף.

ארגון מאיידהו בשם Health Freedom Defense Fund הגיש תביעה נגד חוק חובת המסכה בשנה שעברה בטענה שהוא לא חוקי ומפר את חוק הפרוצדורות המנהליות. פסק הדין של השופטת היה תגובה לתביעה ההיא. חובת המסכה נכנסה לתוקף בתחילת השנה שעברה לאחר שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן נכנס לתפקידו. החוק חייב אנשים בני שנתיים ומעלה לעטות מסכת פנים בכל עת בשימוש בתחבורה ציבורית ותשתיות נלוות ברחבי הארץ (כגון שדות תעופה). בשבוע שעבר, למרות ציפיות שהחובה תסתיים, ה-CDC האריך אותו עד 3 במאי.

השופטת ציינה בפסק הדין: "חובת המסכה חורגת מהסמכות הסטטוטורית של CDC. מכיוון שהמערכת שלנו אינה מאפשרת לסוכנויות לפעול בניגוד לחוק גם בחתירה למטרות רצויות, בית המשפט מכריז על זה בלתי חוקי ומבטל את חובת המסכה".

"החלטת בית המשפט פירושה שצו התחבורה הציבורית של CDC אינו בתוקף בשלב זה", נכתב בהצהרה של הבית הלבן.

חברות התעופה האמריקאיות הגיבו במהירות לפסיקה.

אלסקה איירליינס: "באופן מיידי, לכל האורחים והעובדים יש אפשרות לעטות מסכה בזמן נסיעה בארה"ב ובעבודה".

יונייטד איירליינס: "אין עוד צורך במסכות בטיסות פנים או בשדות תעופה בארה"ב".

דלתא אייר ליינס: "מסכות הן אופציונליות באופן מיידי עבור כל עובדי שדה התעופה, חברי הצוות והלקוחות בשדות התעופה בארה"ב ועל סיפון כל המטוסים המקומיים, כמו גם ברוב הטיסות הבינלאומיות".

אמריקן איירליינס: "מסכות פנים לא יידרשו עוד ללקוחות ולחברי הצוות שלנו בשדות תעופה בארה"ב ובטיסות פנים. שימו לב, ייתכן שעדיין יידרשו מסכות פנים בהתבסס על תקנות מקומיות, או בעת נסיעה מ/אל מיקומים בינלאומיים מסוימים בהתאם לדרישות המדינה". סאות'ווסט איירליינס: "עובדי ולקוחות החברה יוכלו לבחור אם הם רוצים לעטות מסכה, ואנו מעודדים אנשים לקבל את ההחלטה הטובה ביותר כדי לתמוך ברווחתם האישית".

בינתיים, דובר הבית הלבן אומר שהסוכנויות בוחנות את ההחלטה ומעריכות את הצעדים הבאים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםיונייטד איירליינסאמריקן איירליינסCDC

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: