"בגלל העיכוב בהחלטה על שדה משלים אנחנו לא ערוכים לגידול במס' הנוסעים בנתב"ג"
כך אמר מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי בוועידת התעופה של ישראל שנפתחה הבוקר (ה') בת"א. "רש"ת אמנם מרחיבה את התשתיות הקרקעיות בנתב"ג, אך התשתיות האוויריות לא יספיקו בכדי לעמוד בעומס"
מימין חגי טופולנסקי, מנכ"ל רש"ת. צילום: ספיר פרץ
מנכ"ל רשות שדות התעופה, חגי טופולנסקי, שדיבר אף הוא בוועידת התעופה של ישראל שנפתחה הבוקר (ה') במרכז פרס לשלום, אמר "חסרה ראיה אסטרטגית בנושא תשתיות התעופה בישראל". לדבריו, "לאור העיכוב בהחלטה על שדה משלים אנחנו לא ערוכים לגידול במספר הנוסעים שיהיו בנתב"ג בעוד שנתיים-שלוש - התשתיות לא מספיקות. אנו נערכים בטיפול בתשתיות הקרקעיות ולנתיבי הטיסה והסרת מגבלות התפעול של השדה על ידי הפחתת רעש המטוסים בנושא רעש המטוסים המגביל את הרחבת הפעילות בנתב"ג אמר: "לא תיתכן פגיעה בתעופה של עשרה מיליון אזרחי ישראל". טופולנסקי הזהיר כי "מחירי הטיסות יזנקו אם המצב לא ישתנה בקרוב". זאת ועוד, טופולנסקי מתריע מפני משבר בתעופה חמור של התעופה בישראל. הבהיר כי מספר הנוסעים בנתב"ג צפוי לעלות בשנים הקרובות, וכי רש"ת אמנם מרחיבה את התשתיות הקרקעיות בנתב"ג, אך התשתיות האוויריות לא יספיקו בכדי לעמוד בעומס. לדבריו, "אנחנו מרחיבים את נתב"ג, אבל צריך להבין שכדי שנעמוד בעומס, מטוס צריך לנחות כל דקה וחצי, דבר שאינו אפשרי לפי הרגולציה הנוכחית". טופולנסקי ציין כי גורם מרכזי המונע את הרחבת הפעילות בנתב"ג היא ההגבלה התפעולית במרחב האווירי והדגיש: "10,000,000 אזרחי ישראל ייפגעו ולא יוכלו לטוס, ואלה שיטוסו ימצאו מספר מצומצם של טיסות, מה שיעלה את מחיר כרטיסי הטיסה והאזרחים ישלמו מחיר יקר מאוד בכדי לטוס". מנכ"ל רש"ת סיכם ואמר כי "יש לי אחריות שיהיה לכולנו אפשרות ומקום לטוס, אבל כדי שזה יקרה חייבים לאפשר לנתב"ג לגדול".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}