אא

בדרך להסכם: הנהלת אל על והטייסים קרובים להשגת הסכם

בדרך לשקט תעשייתי באל על: הנהלת החברה והטייסים צפויים לחתום על הסכם שיבטיח את החזרת הפעילות בחברה לשגרה. ההסכם צפוי להיחתם כבר בשבוע הבא

אל על. צילום: עידו וכטל אל על. צילום: עידו וכטל
אל על והטייסים בדרך להשגת הסכם שיבטיח רגיעה והמשך פעילות סדירה לחברה. לאחר המתיחות הגדולה שהייתה בין הצדדים במהלך החודשים האחרונים וכללה גם האשמות קשות בין הצדדים, טייסי אל על והנהלת החברה כעת קרובים לחתימה על הסכם שאמור להביא שקט תעשיתי בחברת התעופה. לפספורטניוז נודע כי הצדדים אמורים לחתום על הסכם אם לא יקרה משהו בלתי צפוי כבר בתחילת השבוע הבא, לאחר שהמכשולים הוסרו והצדדים הצליחו להתגבר על המחלוקות העיקריות. במסגרת ההסכם הטייסים יתפשרו ולא יהפכו ליחידת מיקוח. כזכור, כפי שפורסם בפספורטניוז, לאורך כל החודשים האחרונים בהסתדרות לא הסכימו שהטייסים יהפכו ליחידה נפרדת משאר עובדי החברה והיו״ר אבי אדרי קבע נחרצות: ״אין ולא יהיו יחידות מיקוח באל על". כזכור, הנהלת אל על טענה בפנייתה לבית הדין כי ״מדובר ב'אירוע רב נפגעים' עם השלכות רבות, הן של אל על , הן על המאבק שלה להשתקם, הן על יכולתה להתחרות בשוק התעופה, הן על אמון הציבור ברכישת כרטיסים בחברה, הן לגבי עובדי החברה בכל הסקטורים (על חלקם במאמץ לשיקום החברה ולאפשר את הטיסות והן נוכח ההשלכות שתהיינה על החברה כתוצאה מהמעשים הבלתי נתפשים לעיל). המדובר בהתנהלות המהווה שביתה קשה ובלתי חוקית ובניגוד לחובות של טייסי החברה והוועד על פי הסכמי העבודה והדין לקיים את לוח הטיסות ות הפעילות. פשוט כך". עוד טענה החברה כי: ״ועד עובדי צוות אוויר אינו מוכן לשתף פעולה, אינו מוכן לאפשר לחברה להחזיר לכשרות ולהטיס את מטוסי 777, כל עוד לא תיעננה דרישה מקדמית שהעלה לאחרונה להכרה באצ"א כיחידת מיקוח נפרדת". עוד טענה אל על כי :"בחודש מאי , 419 אנשי צוות קברניטים וקצינים ראשונים בצי 737 ובצי 787 הודיעו שלא יתייצבו לטיסות עקב SICK וכי מדובר בשיעור של 13% מכלל הפעילות הטיסתית.״ טייסי אל על מצידם טענו כנגד הנהלת החברה כי: "מישהו לוחץ את החברה לא לאפשר לטייסים את זכות הייצוג שאנו מבקשים. מי גורם להם לא לעשות עם הטייסים את מה שעושים בכל מדינה? כל טייסי העולם בסדר, רק טייסי מדינת ישראל לא רציונאליים, מסוכנים, כוחניים, אבל מרווחים חצי מטייסי כל העולם. איזה תזה מדהימה – אנחנו מרוויחים חצי ממה שכל טייס ב-OCD מקבל, כ-138 דולר לשעה. לא תמצא טייס באירופה, צפון אמריקה, שמרוויח פחות מ-250 דולר לשעה על מטוס 787. בחברות כמו יונייטד איירליינס, דלתא איירליינס ואמריקן ארליינס זה 380 דולר לשעה". עוד הוסיפו הטייסים: "טייסי אל על עובדים לפי הסכם, אנחנו לא אחראים לתכנון לוח הטיסות, לא אחראים לאיך החברה מתנהלת. יש משבר בעוד מקומות בחברה. בכל מיני גופים מבצעים, ארגוניים באל על. החברה האיצה לפעילות מלאה, ויש קשיים".
טייסי אל עלטייסי אל על
טייסי אל על בקוקפיט של הדרימליינר. צילום: ספיר פרץ זילברמן

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםאל עלטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: