בואינג: הסמכת מטוס ה-MAX 7 הקטן תקדים את הסמכת ה-MAX 10 הגדול
מטוס ה-MAX הגדול, לאספקתו מצפות חברות תעופה רבות, נתקבל בקשיים רגולטוריים וצפוי לקבל אישור הסמכה רק במחצית הראשונה של 2023
ה-MAX 7 בטיסת ניסוי. צילום: shutterstock
בואינג צופה שמטוס הנוסעים החדש ביותר שלה 737 MAX 10 יוכל לקבל אישור הסמכה לשירות רק במחצית הראשונה של 2023. המשמעות היא שהמטוס הקטן ביותר במשפחת ה-MAX, ה-MAX 7, צפוי לקבל הסמכה וכניסה לשירות לפני הגרסה הגדולה ביותר, ה-MAX 10. ההסמכה של ה-MAX 10 מתעכבת עקב רגולציית התעופה האמריקאית, שהעלתה חשש שבואינג עלולה להחמיץ את המועד האחרון לעמוד בהנחיות עד סוף 2022. בחודש יולי אף מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, התריע כי קיים סיכון שבואינג תבטל את תוכנית MAX 10 עקב עיכובים באישור. מטוס הבואינג 737 MAX 7 המריא בטיסת הבכורה שלו במרץ 2018. כניסת המטוס לשירות תוכננה לתחילת 2019 בחברת סאות'ווסט, אך התאונות הקטלניות והקרקוע הממושך של מטוסי ה-MAX שינו את התוכניות של בואינג. לאחרונה נראה מטוס הבואינג MAX 7 ממריא בכמה טיסות ניסוי, וככל הנראה, הוא צפוי לקבל אישור לפעולה על ידי הרגולטורים בארה"ב עד סוף השנה. ה-MAX 7 הוא המטוס הקטן ביותר בין מטוסי הסילון הדו-מנועיים של בואינג. בהשוואה לקודמו, ה-737-700, MAX 7 מכיל שתי שורות מושבים נוספות, 12 מושבים נוספים, ויכול לשאת עד 153 נוסעים בתצורה של שתי מחלקות וקיבולת מרבית של 172 מושבים במחלקה אחת. למטוס טווח של 7,130 ק"מ, שהוא הארוך ביותר מכל מטוסי ה-737 MAX. לפי בואינג, המטוס המקוצר מיועד לטיסה בגובה רב ובאקלים חם או לטיסות ארוכות יותר ממטוסים צרי גוף גדולים יותר.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}