בואינג תשלם קנס של 200 מיליון דולר על הטעיית הציבור בנוגע לבטיחות מטוס 737 MAX
הרשות לניירות ערך קנסה את החברה ואת המנכ"ל לשעבר, שידעו כי "חלק ממערכת בקרת הטיסה של המטוס היה פגום והיווה בעיה בטיחותית מתמשכת, אך אמרו כי המטוס היה בטוח לטיסה", ועקב כך נגרמו שתי התרסקויות קטלניות ו-346 הרוגים
בואינג 737 MAX. צילום: בואינג
יצרנית המטוסים בואינג הסכימה אתמול, 22 בספטמבר, לשלם קנס של 200 מיליון דולר על הטעיית הציבור בנוגע לבטיחות מטוס ה-737 MAX שלה, שהתרסק פעמיים וגרם למותם של 346 אנשים ב-2018 וב-2019. מנכ"ל החברה המפוטר, דניס מילנבורג, הסכים גם הוא לשלם קנס, כפי שקבעה הרשות לניירות ערך (SEC), כי בואינג ומילנבורג ידעו ש"חלק ממערכת בקרת הטיסה של המטוס פגום והיווה בעיה בטיחותית מתמשכת, אך אמרו כי ה-737 MAX היה בטוח לטיסה". בואינג הסכימה לשלם 200 מיליון דולר ומילנבורג הסכים לשלם מיליון דולר בהסדר טיעון עם הרשות לניירות ערך, האחראית על כל שוק ההון בארצות הברית. כידוע, שתי ההתרסקויות הטרגיות הובילו לקרקוע של המטוס ברחבי העולם במשך כ-20 חודשים, אחד הקרקועים הארוכים בתולדות התעופה העולמית. עורך הדין רוברט א. קליפורד, המשמש גם תובע ראשי בבית המשפט המחוזי הפדרלי בשיקגו נגד בואינג בהתרסקות השנייה, שגבתה חיים של 157 נוסעים ואנשי צוות, אמר בתגובה: "מילנבורג או כל אדם אחר, ששכנע את הממשלה לאשר את MAX 737 לטיסה צריך להיחקר על התנהגות שעלולה להיות פלילית במהותה". "התשלום של מיליון דולר של מילנבורג הוא עלבון וראוי לגינוי, במיוחד לאור מצנח הזהב של 62 מיליון דולר, שקיבל על פי הדיווחים לאחר שפוטר מהחברה", אמר עו"ד קליפורד. משרד עורכי הדין קליפורד מייצג 70 משפחות של נספים בהתרסקות במרץ 2019 מיד לאחר ההמראה באתיופיה, וטוען שבואינג התעלמה מנושא הבטיחות והוליכה שולל את הציבור והממשלה, כשמטרתה הייתה אישור מהיר של המטוס.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}