אא

בזמן שנתב״ג בכאוס- שדה״ת רמון הופך ל״פיל לבן״

משרד התיירות נערך להפעלת נמל התעופה רמון במהלך חודשי החורף, עם החזרת התמריץ בגין כל נוסע שינחת בישראל. עם זאת, נראה כי החורף הוא מעט מדי ומאוחר מדי. בשעה שנמל התעופה בן גוריון בכאוס, זה מה שמשרד התיירות ורשות שדות התעופה חייבים לעשות עכשיו

צילום: Shuttewrsock צילום: Shuttewrsock
בשבועות האחרונים אנחנו עדים לתמונות שלא נראו בנמל התעופה בן גוריון מזה שנים רבות פתיחת השמיים המיידית ומנגד המחסור בכוח אדם הובילו לסחרור בנמל התעופה, כזה שלא מצליחים לעמוד בו מבחינת כוח אדם ואנשי ביטחון בטיסות היוצאות, כשבו-זמנית גם בטיסות הנכנסות הסבלים מתקשים לעמוד בעומסים. כל זה מייצר שעות המתנה רבות בנמל התעופה, גם ביציאה מהארץ וגם בכניסה אליה. כידוע, לישראל שני נמלי תעופה בינלאומיים: נמל התעופה בן גוריון, ונמל התעופה רמון הנמצא בדרום הארץ. בשנים שלפני הקורונה, כדי לא להיות פיל לבן, תוגמלו חברות התעופה כשעל כל תייר קיבלו סכום נאה ממשרד התיירות. התמריץ נועד לספק מחירי טיסות זולים, ובכך למשוך תיירים לדרום. במקביל לקורונה, הסתיים הסבסוד של משרד התיירות והוא צפוי לחזור רק במהלך חודשי החורף, מה שגרם לנמל התעופה רמון להפוך לפיל לבן של ממש. אי אפשר כמובן להתעלם מבחירת המיקום התמוה שלו ותשתיות התחבורה הנמוכות, או יותר נכון - כל מה שאין סביבו. עם זאת, כשמשרד התיירות סבסד, התיירים הגיעו בהמוניהם. כיום נמל התעופה בן גוריון הגיע למצב של אי ספיקה ואי יכולת לקבל טיסות נוספות מעבר למה ששובצו כבר. הביקושים בשיאם, וכל טיסה שמצטרפת ללוח הטיסות נמכרת בקצבי שיא, כך שביקוש יש והוא מאוד גבוה. גם ההיצע קיים, וחברות תעופה ישמחו להוסיף טיסות לישראל ולמכור את כל המושבים, אך כאמור, נמל התעופה בן גוריון במצב אי ספיקה.

פעילות בינלאומית אפסית: שתי חברות תעופה שמפעילות טיסות לנמל התעופה רמון

כשמסתכלים על לוח הטיסות היוצאות והנכנסות ברמון, מתקבל מראה שהוא לא פחות מעצוב. שתי חברות תעופה שפועלות ברמון - ארקיע וישראייר. שתיהן מפעילות טיסות פנים ארציות, מנמל התעופה בן גוריון לרמון, כשגם טיסות אלו נמצאות בתדירות נמוכה במיוחד. לוח הטיסות משקף תמונה שבה פעילות הטיסות הבינלאומיות ברמון אפסית וזאת בזמן שמאות טיסות מ/לחו״ל ממריאות ונוחתות מדי יום בנמל התעופה בן גוריון. עומסים חריגים בנתב״ג. צילום: פספורט ניוז מרבית מהטיסות מלאות, מה שמשקף גם מחירי כרטיסים גבוהים במיוחד, כשכרטיס טיסה לאירופה עשוי לעיתים להגיע לאלפי דולרים, וזאת בשל ביקושי השיא. אך מנגד, נמל התעופה רמון נותר ריק, כשצוות הנמל מטפל בכ-10 טיסות יומיות. כך רמון הופך לפיל לבן במדבר, בשעה שחברות התעופה משוועות לעוד סלוטים (זמני טיסות). עם כוח האדם הנוכחי והקיים בנמל התעופה רמון, ניתן היה להוסיף עוד מספר רב של טיסות; להביא תיירים לדרום ולהוריד אפילו במעט את העומס בנמל התעופה בן גוריון. במקום, נמל התעופה רמון עומד שומם וריק.

החל מהחורף הקרוב: המדינה תשלם לחברות התעופה 60 אירו לכל תייר שינחת ברמון

בשנים שלפני הקורונה משרד התיירות עודד את חברות התעופה להשיק קווים ולטוס מנמל התעופה רמון על ידי תמריץ: תשלום של עשרות אירו לכל תייר שיגיע. מדובר בתמריץ חריג, שכן גם במדינות שמנסות למשוך תיירים, משקיעים עשירית ממה שמדינת ישראל מוכנה להשקיע. לאחרונה משרד התיירות פרסם הזמנה לחברות תעופה לקבל תמיכה להפעלת טיסות מאירופה לשדה התעופה רמון בחורף הקרוב, וכך גם להחזיר את התשלום עבור לכל תייר שינחת ברמון. במשרד התיירות מעריכים כי הנוהל החדש -ישן, יחזיר מאות אלפי תיירים מחו"ל לאילת מדי חורף. על פי הנוהל, כל חברת תעופה שתפעיל קו ישיר לשדה התעופה רמון, תקבל 60 אירו על כל נוסע שינחת באילת. חברה רשאית להפעיל ולקבל סיוע עבור לא יותר מ-75 טיסות שבועיות מאותו היעד. החורף יהיה מעט מדי ומאוחר מדי: כמדי שנה, עונת החורף מתאפיינת כעונה חלשה יותר בהשוואה לקיץ, עם מספר מצומצם הרבה יותר של תיירים שנכנסים ונוסעים שיוצאים מישראל. הסכום כבר הוקצה והכל מוכן, ונראה כי כדי להילחם בעומסים, יש להקדים את התמריץ כבר לחודשי הקיץ, ובכך להחיות את הפעילות בשדה התעופה רמון, וגם להוריד את העומסים מנמל התעופה בן גוריון. עוד ראוי ורצוי שמשרד התיירות ילמד מטעויות, ויגרום לך שהתיירים שנוחתים בישראל לא ישתמשו בטיסה הזולה כקונקשן במזרח התיכון, וכך מיד אחרי הנחיתה יעברו לירדן.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםנתב"גשדה התעופה רמון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: