אא

מחפשים מפלט מהחום? מסע עוצר נשימה ומצנן באלפים השוויצריים

עכשיו כשאירופה לוהטת, זה הזמן לצאת למסע שכולל רכבל מסתובב, אגם שליו, הרים ועמקים יפיפיים ותחנת רכבת מבודדת שהיא במקרה גם הגבוהה ביותר באירופה. בשיתוף לשכת התיירות של שווייץ

רכבל טיטליס רוטייר. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץ רכבל טיטליס רוטייר. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץ

יונגפראויוך – תחנת הרכבת הגבוהה באירופה

הביקור בתחנת הרכבת יונגפראויוך (Jungfraujoch) הוא היהלום שבכתר בכל ביקור בשווייץ. במשך יותר ממאה שנים, רכבת יונגפראו עושה את דרכה לתחנת הרכבת הגבוהה ביותר של אירופה - בגובה 3,454 מטר מעל פני הים. התחנה שוכנת ממש בלב אתר המורשת של אונסק"ו, היונגפראו-אלטש שבאלפים השוויצריים (Swiss Alps Jungfrau-Aletsch), כך שמובטח שתיהנו מנוף יפהפה לאורך כל הדרך.

תחנת הרכבת של יונגפראויוך. צילום באדיבות לשכת התיירות של שווייץתחנת הרכבת של יונגפראויוך. צילום באדיבות לשכת התיירות של שווייץ
 

רכבל פנרומי אל פסגת הר הארדר קולם

תוך עשר דקות בלבד ברכבל הפנורמה, תגיעו מהעיר אינטרלאקן לפסגת ההר הארדר קולם (Harder Kulm). כבר יותר ממאה שנים שהרכבל מוביל ההר, הנישא לגובה 1,322 מטרים. המסע מתחיל לא רחוק מתחנת אינטרלאקן אוסט, והוא עובר דרך יער קסום ופארק חיות בר. בהנחה שהגעתם ליעד רעבים, הליכה של חמש דקות תיקח אתכם למסעדה מקסימה עם צריחים וגג רעפים אדום. ליד המסעדה, ניתן לבקר ב"גשר שני האגמים" ובנקודת תצפית עוצרת נשימה עם רצפת זכוכית. משם, תוכלו להתענג על הנוף המרהיב של איגר, מונש ויונגפראו, כמו גם אגמי ברינץ ותון.

תצפית מפסגת הר הארדר קודם. צילום: באדיבות שלכת התיירות של שווייץתצפית מפסגת הר הארדר קודם. צילום: באדיבות שלכת התיירות של שווייץ
 

רכבל האייגר אקספרס - טכנולוגיה חדשנית שמשתלבת בטבע

מסלול רכבל האייגר אקספרס עובר בין גרינדלוולד לאיגר נורת' וונד בדרך ליונגפראויוך. הודות לכבלים הכפולים שלו, הרכבל יציב במיוחד בפני תנודות הרוח גם למרחקים ארוכים. כדי לשמור על נוף פתוח ככל הניתן, נבנו רק שבעה מגדלי תמיכה במסלול האייגר אקספרס - שמתפרס לאורך 6,483 מטרים. ההתערבות המינימלית בטבע והתפעול החלק של המערכת מצדיקים את העלות הגבוהה של הרכבל הייחודי הזה, שוודאי יהווה נקודת תצפית מופלאה אל מעמקי הטבע השוויצרי הפראי בחופשה הבאה שלכם.

רכבל האייגר אקספרס בגרינדלוואלד. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץרכבל האייגר אקספרס בגרינדלוואלד. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץ
 

חוצים את נהר הריין בעזרת המעבורות של באזל

תוכלו לטייל בין גרוסבאזל לקליינבאסל בעזרת ארבע מעבורות של באזל, שחוצות את נהר הריין. לא מדובר במעבורות רגילות שאתם וודאי מכירים, אלא ברכבל צף שנע בזכות הזרם העוצמתי של הנהר עצמו. השייט ברכבל המיוחד של באזל כמו גורם לזמן לעמוד מלכת, ויאפשר לכם לחצות את הנהר בשלווה במהלך כל עונות השנה. כדי ליהנות מהנוף הטוב ביותר של קתדרלת באזל מומלץ לשוט מקליינבאזל לגרוסבאזל במעבורת מינסטר. לאחר מכן תוכלו לטפס במדרגות הרבות לראש ההר של הקתדרלה, ולהשקיף ממרפסת הצפייה על הנוף הפנטסטי של העיר העתיקה, שנפרס עד לנקודת המפגש של שווייץ עם גרמניה וצרפת. הקפידו לבקר גם בקתדרלה עצמה, שנבנתה בין השנים 1,019 ו-1,500 בסגנון הרומנטי והגותי, והיא מהווה את נקודת הציון המפורסמת ביותר של באזל.

המעבורות של באזל. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץהמעבורות של באזל. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץ
 

מלון טריבזה - מלון שוויצרי אמיתי על שפת האגם

באמצע הדרך בין אנגלברג למצפה של הר טיטליס, שוכן מלון טריבזה (Trübsee). המלון, שמוקף בהרים שוויצריים מרשימים ושוכן על שפת אגם טרביזה, נגיש למבקרים רק באמצעות גונדולה. במהלך הקיץ תוכלו להנות מטיולים לאורך האגם וממגרשי המשחקים המאובזרים, ובחורף - מחופשת סקי במגוון מסלולים. במידה ואתם מחפשים מקום לינה שקט ואינטימי, זה בדיוק המלון עבורכם. כשהערב יורד וגונדולת התיירים האחרונה שטה במורד ההר, השלווה ושמי הכוכבים פרוסים אך ורק בפניכם!

מלון טריבזה, אנגלברג. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץמלון טריבזה, אנגלברג. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץ
 

מסלול במערכת השמש שמתחיל באוטליברג בציריך

האוטליברג ופסגתו (האוטו קולמו) מתנשא מעל גגות ציריך בגובה של 871 מטרים מעל פני הים. מראש ההר תוכלו ליהנות מנוף פנורמי מרהיב של העיר ציריך, אגם ציריך ועמק לימאט, עד להרי האלפים. האוטליברג (Uetliberg) הוא יעד תיירות פופולרי במיוחד בנובמבר, מכיוון שפסגתו מציצה לעתים קרובות מעל מעטה הערפל שנוטה לכסות את העיר בתקופה זו של השנה. בחורף, מסלולי הצעידה הרגלית לפסגה הופכים למסלולי מזחלות. בקיץ, יש הרבה מה לחקור לאורך מסלולי הליכה מסומנים היטב, במסלול אופני הרים וב"מסלול הפלנטה" - שטומן בחובו סיור מרתק דרך דגם של מערכת השמש שלנו. מדובר במסלול הליכה של כשעתיים, מהר אוטליברג לרכבל פלסנג שבאדליסוויל.

אוטליברג, ציריך. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץאוטליברג, ציריך. צילום: באדיבות לשכת התיירות של שווייץ

מסע ברכבל מסתובב אל פסגת הר טיטליס

הדרך לפסגת הר טיטליס שבאזור אגם לוצרן הוא הרפתקה בפני עצמה. המסע מתחיל בשייט בגונדולת טיטליס אקספרס, ומגיע לשיאו ברכבל טיטליס רוטייר (TITLIS Rotair) - הרכבל המסתובב הראשון בעולם! הרכבל ייקח אתכם ישירות לפסגת ההר, בגובה 3,062 מטרים, ויאפשר לכם ליהנות מנוף עוצר נשימה של 360 מעלות של עמק אנגלברג הרחב. אם תחזיקו חזק ותביטו מטה תזכו בהצצה ישירה אל מעמקי התהום, דרך אינספור סדקים שחצובים בקרח. לאחר שתסיימו להתרשם מהנוף תוכלו להעביר את זמנכם בביקור בפארק הקרחונים, נסיעה ברכבל Ice Flyer, טיפוס מודרך לפסגת הקרחון, וגלישה באתר הסקי המקומי.  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםשווייץחדשות שווייץ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: