בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסכום של כ-450 מיליון שקל נגד אל על
בתביעה שהוגשה לביהמ"ש מחוז מרכז נטען כי החברה פרסמה ומכרה כרטיסים מסוג Flex המאפשרים גמישות והם לא כובדו על ידי חברות תעופה עימן יש לאל על הסכמים והן מפעילות לעיתים בפועל את הטיסות. אל על: "החברה תלמד את הבקשה ותגיש את תגובתה כנדרש"
צילום: 123rf
לבית המשפט מחוזי מחוז המרכז הוגשה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד חברת אל על בסך של כ-450 מיליון שקל בנושא כרטיסי טיסה מסוג Flex המאפשרים גמישות. בתביעה נטען כי החברה החלה לשווק ביום 30.4.2018, "כרטיסי טיסה משודרגים" מסוג Flex הכוללים מגוון שירותים . בהמשך לכך, טוענים המבקשים כי החברה מפרסמת ומוכרת כרטיסי Flex שאינם מכובדים כביכול על ידי חברות התעופה עמן יש לה הסכמים והמפעילות לעיתים את הטיסות בפועל. לטענת המבקשים, ביום 27.10.2019, החברה תיקנה את פרסומיה אודות כרטיסי Flex וציינה כי חלק מההטבות של כרטיס Flex אינן קיימות בטיסות חוזרות לישראל. הקבוצה בבקשה הוגדרה כל אדם שרכש מהחברה כרטיס Flex ממועד תחילת השיווק ואשר שב לישראל בטיסה שלא על ידי החברה עד למועד התיקון. לטענת המבקשים עומדות להם ולחברי הקבוצה הנטענת עילות תביעה כנגד החברה מכוח חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), תשע"ב-2012, דיני הגנת הצרכן ודברי חקיקה נוספים. בבקשה נערך תחשיב נזק נטען המורכב מפיצוי בגובה מחצית מעלות כרטיס Flex, פיצוי לא ממוני בסך של 1,000 שקל ופיצוי לדוגמא בסך 1,000 שקל. לטענת המבקשים, סכום הנזק האישי שנגרם להם עומד על סך של כ- 4,625 שקל והסכום הכולל לקבוצה עומד על כ- 450 מיליוני שקל. אל על פרסמה בתגובה לבורסה לניירות ערך: "החברה תלמד את הבקשה ותגיש את תגובתה כנדרש".
אל על
אל על. צילום: עידו וכטל
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}