אא

מימון: "נחושים להוביל את אל על לעתיד חדש"

בלעדי: מנכ"ל אל על הגיע לאתונה לשעות ספורות לכנס השנתי של סוכני הנסיעות והתקבל בחום ובתשואות. "אנחנו מצויים במשבר, אך נדע להתגבר עליו. הגיע הזמן לעשות סוף לקומבינות של הטייסים" אמר מימון והודה לסוכנים: "לאל על אין זכות קיום ללא סוכני הנסיעות"

דוד מימון דוד מימון
יומו השני של הכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות המתקיים השבוע באתונה, עמד בסימן ערב הגאלה של חברת "אל על", בו נטלו חלק למעלה מ-300 סוכני נסיעות ובכירי ענף התיירות והנסיעות. הערב מתקיים במקביל לאחד המשברים החמורים של אל על בתולדותיה מול ועד הטייסים מולו מצויה החברה בסכסוך מתמשך. המשבר מוביל כידוע בשבועיים האחרונים לשיבושים רבים בלוח הטיסות של אל על.
ערב הגאלה של אל על בכנס השנתי. צילום: עידו רימוןערב הגאלה של אל על בכנס השנתי. צילום: עידו רימון
ערב הגאלה של אל על בכנס השנתי. צילום: עידו רימון   מנכ"ל "אל על", דוד מימון, שהגיע במיוחד לאירוע לשעות ספורות, פתח את האירוע וזכה לתשואות חמות ממאות סוכני הנסיעות שהריעו לו שוב ושוב במהלך דבריו. במונולוג אישי ארוך במהלכו מתח ביקורת חריפה כנגד ועד הטייסים: "בשנה האחרונה אנחנו חווים שיבושים קשים מאוד מצד חלק מטייסי החברה, שיבושים שבאים לידי ביטוי בהחלטה לא מוסרית של חלקם לטוס לכיוון אחד בלבד", סיפר מימון והוסיף. "זהו 'סטארט אפ' ישראלי של הטייסים שגורם ישירות ל למחסור של 15-18 אחוזים בזמינות הטייסים. אנחנו נאלצים לחכור מטוסים על מנת לספק מענה ללקוחות שלנו ומתמודדים עם הוצאות שנכפות עלינו". בדבריו התייחס מימון על מהלכים שונים שלדבריו נוקטים הטייסים ואותם הנהלת החברה לא תסכים לקבל בעתיד: 1. במהלך השנה האחרונה ממוצע ימי המחלה של הטייסים זינק משמעותית ועמד על כ 18 ימי מחלה. 2. הטייסים האריכו את משך זמן הטיסה, לדוגמא זמן טיסה לניו יורק, אורך כיום 12 שעות ועשרים דקות במקום 11.5 שעות. לדבריו, טייסי אל על גם מסיעים את מטוסי החברה בחצי מהמהירות המותרת לנקודת ההמראה ובכך גורמים לעיכוב המראות ונחיתות של חברות אחרות. 3. בטיסות ארוכות מכיוון שהטייסים אינם מוכנים להחזיר את המטוס כמות הטייסים שיוצאת הנה גדולה ב 30 אחוז מהנהוג בחברות תעופה בעולם. בטיסות רבות הטייסים דורשים לטוס רק לכיוון אחד וכך למעשה מגדילים את ההוצאה על השכר ויוצרים חוסר זמינות של כ 18%. 4. הטייסים פוגעים בהדרכות טייסים חדשים ואינם מאפשרים למעשה קליטת טייסים חדשים לחברה, זאת בשעה שהם מתלוננים על עומס בעבודה. "טייסי אל על הם מקצוענים וידוע כי אפשר לסמוך עליהם, אבל עם כל ההערכה שלי כלפיהם הם נמצאים מבחינתי בקצה התחתון של סולם הערכים. אחרי למעלה מ-15 שנים של קומבינות מצידם, החלטתי לשים סוף לתופעה הבריונית של הטייסים שכמות ימי המחלה המדווחים על ידם הוכפלה בשנים האחרונות" אמר מנכ"ל אל על והוסיף: ״טייסים מעכבים ומאריכים את זמן הטיסות ומחפשים כמעט בכל דרך אפשרית להגדיל את שכרם. החלטתי להילחם על העתיד של אל על. אמנם זה גובה משבר לא פשוט מאיתנו בימים האחרונים, אך אנחנו נדע להתגבר עליו ולצאת ממנו מחוזקים". בנושא אחר התייחס מימון גם לסוכני הנסיעות ושיבח את פועלם: "לחברת אל על אין זכות קיום ללא סוכני הנסיעות. לא מכיר חברת תעופה אחת בעולם שעברה 10 ימים כמו שאנחנו עברנו והייתה זוכה לאמון כל כך גורף של סוכני הנסיעות. הרוח הגבית לה זכינו ממכם היא מרגשת. תודה אישית לכם מעומק הלב".
בסיום דבריו, מימון הודה לירום ודיש מנהל סניף ישראל של אל על, שהינו אחראי על הקשר והעבודה של חברת אל על מול סוכני הנסיעות בישראל, ולצוות סניף ישראל, ושיבח אותם על הפקת הערב והביע את הערכתו לעבודת סניף ישראל של אל על בשנה האחרונה מאז כניסת ודיש לתפקיד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהדוד מימוןכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: