אא

מבקר המדינה: ליקויים בהליכי מינויי בכירים ברשות שדות התעופה

דו"ח המבקר מעלה כי ב-30% מהמכרזים הפנימיים שערכה הרשות בשנים 2013-15 היה מועמד יחיד וכי בכירים כיהנו בפועל בתפקידם כמה שנים טרם זכייתם. עוד עולה כי במקרים חריגים ניצלו עובדים את כספי קרן הבכירים למטרות אישיות שאינן נכללות בהגדרת הקרן

צילום: 123rf צילום: 123rf

דו"ח מבקר המדינה, יוסף שפירא, שפורסם היום (שלישי, 1.11) מותח ביקורת קשה על הליך המינויים ברשות שדות התעופה.

הדו"ח מעלה כי היועץ המשפטי אריה שחם, הסמנכ"ל למסחר יורם שפירא, סמנכ"ל הנדסה ותכנון רפאל אלבז, מנהל נתב"ג שמואל זכאי, וראש מטה מנכ"ל אלי פרום, כולם עובדים בכירים ברש"ת, כיהנו בתפקידים בפועל כמה שנים לפני זכייתם במכרז, וכי הם היו מועמדים יחידים במכרז.

עוד נמצא כי כ-30% מהמכרזים הפנימיים שערכה הרשות בשנים 2013-2015 היה מועמד יחיד. מחצית מהמכרזים האלה היו לתפקידים השייכים לוועד הטכנאים והמהנדסים. עוד עולה מהדו"ח כי, היועץ המשפטי של רש"ת אריה שחם, ממשיך לכהן בתפקידו ללא אישור הממונה על השכר על אף שהוא בן יותר 70.

כמו כן, על אף שהממונה על השכר במשרד האוצר, העלה בשנת 2007 חשש לתשלומים חריגים בשכרו של עו"ד שחם ומנהל עימו עד היום מו"מ, הוא ממשיך לקבל תוספות בשכרו, כגון תוספת פקח, על אף שאינו עוסק בתחום זה. בנוסף, לתפקיד הסמנכ"ל מונה מיכאל וידל, מנהל הלשכה לשעבר של שר התחבורה ישראל כץ, לאחר זכייתו במכרז, דן בית הדין האזורי לעבודה בהליך, ופסק כי היו בו כשלים רבים.

שימוש לא ראוי בכספי קרן הבכירים בדיקת ניצול קרן הבכירים, העלתה כי במקרים חריגים ניצלו עובדים את כספי הקרן למימון נופש, או השתתפות בקורסים שאינם נכללים בהגדרה של הקרן, ואינם עונים על ההגדרות של השתלמות מקצועית, העשרת הידע או העשרת כישרוני הניהול.

בין היתר נמצא כי שתי עובדות נסעו למקסיקו להשתלמות בספורט אתגרי על חשבון כספי הקרן. כמו כן נמצא כי היועץ המשפטי ניצל את כספי הקרן למימון קורס משיטי יכטות. מרשות שדות התעופה נמסר כי קיבלה את הדו"ח, היא לומדת אותו ותתקן את הטעון תיקון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהכללי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: