לטוס על בטוח: זה מה שקובע מחקר חדש של דלתא איירליינס על הסיכון להידבק בקורונה בזמן טיסה
חברת התעופה האמריקנית מפרסמת היום (א') נתוני מחקר שערכה בשיתוף משרד הבריאות של מדינת ג'ורג'יה וביה"ח מאיו, המתבססים על כ-10 אלף נוסעים שביצעו בדיקות לגילוי קורונה בנתיבים שבין ניו יורק JFK, אטלנטה ושדה"ת הבינלאומי פיומיצ'ינו שבאיטליה. כנסו וגלו את אחוז הסיכון להידבקות
דלתא איירליינס. צילום: 123rf
דלתא איירליינס מפרסמת היום (א') נתוני מחקר שנערך בין החודשים דצמבר 2020-מאי 2021 על ידי משרד הבריאות של מדינת ג'ורג'יה וביה"ח מאיו בשיתוף עימה. מהחברה נמסר כי נתוני אמת שנתקבלו מכ-10 אלף נוסעים בנתיבי הטיסה של דלתא איירליינס, שביצעו בדיקות לגילוי קורונה בנתיבים שבין ניו יורק JFK, אטלנטה ושדה התעופה הבינלאומי פיומיצ'ינו שבאיטליה, מצביעים על כך שהסיכון להידבק בקורונה בזמן הטיסה הוא פחות מ-0.1%, בתנאי שכל הנוסעים קיבלו תוצאה שלילית בבדיקה שנערכה במהלך 72 שעות לפני ההמראה. עוד נמסר מדלתא איירליינס כי בדיקה מולקולרית אחת של קורונה שבוצעה במהלך 72 שעות לפני ההמראה, עשויה להפחית את שיעור האנשים שנדבקו באופן פעיל בטיסה מסחרית, כך שיגיע לרמה הנמוכה משמעותית משיעורי ההדבקה הפעילה בתוך קהילה. לדוגמה, כאשר שיעור ההדבקות הממוצע בקהילה עמד על 1.1%, שיעורי ההדבקה בטיסות שנבדקו לגילוי קורונה היו 0.05%. "אנחנו הולכים לחיות עם וריאנטים שונים של COVID-19 במשך זמן מה. על נתוני האמת הללו – ולא על מודלים של סימולציה – יכולות ממשלות ברחבי העולם להתבסס כשהן עובדות על מתווה מעודכן, המעדיף חיסונים ובדיקות על בידודים ביתיים, מתווה שיאפשר לפתוח מחדש את הגבולות לנסיעות בינלאומיות," אומר ד"ר הנרי טינג, מנהל מחלקת הבריאות של דלתא. "הסיכון בטיסות משתנה בהתאם לשיעורי התחלואה ושיעורי החיסונים בנקודת המוצא ובנקודת היעד, מידת השימוש במסכות ובגורמים נוספים. אבל הנתונים שנאספו ממחקר זה מראים ששימוש שגרתי בבדיקה מולקולרית אחת במהלך 72 שעות לפני טיסה בינלאומית הניתנת לאנשים לא מחוסנים, מקטין באופן משמעותי את הסיכון לחשיפה ולהעברה של קורונה במהלך טיסה". עוד לדבריו, "ניסיוננו בפועל ופרוטוקול הבדיקות שלנו מוכיח כי ישנו סיכון נמוך מאוד להידבק בנגיף, מה שתואם גם למודלי הסימולציה הקודמים, שבדקו אפשרויות של העברה ויראלית במהלך טיסות. המחקר החל בדצמבר 2020 עם תוכנית הבדיקות הטרנס-אטלנטית לגילוי COVID-19, תוכנית שאפשרה כניסה ללא בידוד בית לאיטליה ואפשרה לצוותים לבחון ולדגם אסטרטגיות בדיקה שונות מבחינות של אפשרויות לביצוע בדיקות, שיעורי תוצאות חיוביות כוזבות ושיעורי זיהוי של מקרי הדבקה. כעת תוצאות מחקר זה זמינות ומציעות תובנות ייחודיות לגבי הנתונים על הסיכון לחשיפה ל- SARS-CoV-2, על שיעורי ההדבקה על סיפון המטוסים והן מצביעות על היתרון שבהפעלת פרוטוקול בדיקה, שהשפעתו משמעותית". עוד לדברי ד"ר טינג, "כאשר אתה מחבר את שיעור ההדבקה הנמוך ביותר על סיפון טיסה שנבדקה לגילוי קורונה – לשכבות ההגנה הקיימות על הסיפון, הכוללות מסכות חובה וסינון אוויר ברמה של בית חולים, הרי שאז הסיכון להעברת הנגיף, למשל בטיסות בין ארה"ב לבריטניה, הינו פחות מ-1 למיליון. נתונים אלה ישתפרו עוד ככל ששיערי החיסון יעלו ויצטמצמו הופעתם של מקרים חדשים ברחבי העולם".
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}