חברות התעופה הישראליות דורשות: קבלת היתר לשיתוף פעולה ביניהן
כמו כן דורשות אל על, ארקיע וישראייר מתן פיצוי לענף התעופה בדומה לכלל הענפים במשק, ביטול הדרישה לקיום הנפקה/הצטיידות במטוסים נוספים, תיקון אפליה מול מדינות בהסכמי תעופה וקידום מתווה כניסת תיירים מחוסנים. פירוט מלא של הדרישות בתוך הידיעה
נתב"ג. צילום: ספיר פרץ זילברמן
במכתב ששלחו מנכ"לי חברות התעופה הישראליות - אל על, ארקיע וישראייר, לראש הממשלה, נפתלי בנט, השלושה העלו שורת דרישות להתמודדות עם משבר הקורונה. אביגל שורק, מנכ"ל אל על; אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר ומנכ"ל ארקיע, גדי טפר, מפרטים בנספח למכתב ששלחו לרה"מ את דרישותיהם כדלקמן: באחריות משרד האוצר: מתן פיצוי לענף התעופה בדומה לכלל הענפים במשק. פתרון לחל"ת דיפרנציאלי. ביטול הדרישה לקיום הנפקה/ הצטיידות במטוסים נוספים. תקצוב מערך אבטחת התעופה. באחריות משרד התחבורה : חקיקה מחודשת של הוראת שעה חוקי שירותי תעופה/טיבי. ביטול תשלומי אגרות חנייה ואחרות. תיקון אפליה מול מדינות, בהסכמי תעופה-טורקיה/אמיריות (טיסה מעל סעודיה). באחריות משרד הבריאות: הקמת צוות משותף למשרדים השונים, רת"א (רשות התעופה האזרחית), רש"ת (רשות התעופה האזרחית) וחברות התעופה על מנת לגבש מתווה שיאפשר ניהול סיכונים ומזעור הסיכוי לכניסה של תחלואה ארצה. בכל מקרה לדעתנו, לא נכון להטיל יותר מ-4 ימי בידוד לשבים ארצה מחו"ל. גיבוש מתווה מידי לכניסת תיירים מחוסנים על סמך בדיקת PCR שלילית. באחריות משרד התיירות: קידום מתווה כניסת תיירים מחוסנים. הקצאת משאבים לקמפיין תיירות נרחב. משרד הכלכלה :קבלת היתר מרשות התחרות לשיתוף פעולה בין החברות הישראליות בנתיבים, לתקופה של 24 חודש. העדפה מתקנת לחברות התעופה הישראליות ותמיכה בתעשיית התעופה בדומה למדינות אחרות וכמקובל בתעשיות אחרות בישראל.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}