בואינג: עוד חברות מקרקעות את מטוסי ה- MAX 737
בעקבות התרסקויות המטוס האתיופי והמטוס האינדונזי, מספר מדינות חברות תעופה החליטו לנקוט אמצעי זהירות ולהשבית בשלב זה את המטוסים מדגם זה. רשימת המדינות והחברות שקרקעו את המטוסים בכתבה
בואינג 737 של אתיופיאן. צילום: Shutterstock
עוד ועוד מדינות וחברות תעופה החליטו ביממה האחרונה, בעקבות ההתרסקות הקטלנית של המטוס האתיופי, לקרקע את המטוסים מדגם בואינג Max 737. כידוע, זו ההתרסקות השנייה של המטוס החדיש מדגם זה. ב-29 באוקטובר 2018 התרסק המטוס מדגם זה של החברה האינדונזית, Lion Air, מעל האי ז'אווה מיד לאחר ההמראה, ממש בדיוק באותו תסריט כמו ההתרסקות של מטוס אתיופיאן איירליינס. ראוי לציין כי שני המטוסים שהתרסקו היו מטוסים חדשים, שהחלו את פעילותם תקופה קצרה לפני התאונה הקטלנית, ועל פי הערכות, הן לא נגרמו עקב בלאי או תחזוקה לקויה. הערכות אלה הן שהדליקו נורה אדומה בקרב קברניטי הרשויות וחברות התעופה ברחבי העולם, ויותר מכל, הם מטרידים את חברת בואינג, שהמטוס החדיש שלה, דגם ה-Max 737 הפך זה מכבר לרב מכר, וברשות החברה הזמנות לאלפי מטוסים מדגם זה בשנים הקרובות. המדינות והחברות, שהחליטו לקרקע את מטוסי ה-Max 737: סין הורתה לכל חברות התעופה – 96 מטוסים כל המטוסים באינדונזיה: ליון אייר – 4 מטוסים, גארודה – מטוס 1 קיימן איירליינס – 2 מטוסים אתיופיאו איירליינס – 4 מטוסים מונגוליאן איירליינס – מטוס 1 קומאייר – מטוס 1 נראה כי בימים הקרובים קרקוע המטוסים מדגם זה ילך ויתפשט, כל עוד לא תתבררנה הסיבות להתרסקות המטוסים. נציגי האיחוד האירופי בוחנים את הנושא ועדיין לא פרסמו הוראות מיוחדות לחברות התעופה, ואילו רשות התעופה האמריקנית הודיעה, כי נראה שמטוסי Max 737 ראויים לטיסה, דהיינו, אין כל סיבה לקרקע אותם.
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}