הסכם חדש באל על: על מה חתמו הצדדים?
בתום מרתון דיונים נחתם הסכם התייעלות חדש בחברה. דוד מימון: "נחתם הסכם התייעלות בין אל על להסתדרות ונציגות העובדים ומגזר הטייסים, אשר יוביל לדרך חדשה ויעילה של עבודה פורה מול מגזר הטייסים". הסכם נוסף צפוי להיחתם ביחס לסוגיות נוספות הנוגעות למגזרים אחרים
מטוסי אל על. צילום: נעם מנשה
חברת אל על והטייסים חתמו על הסכם חדש בלשכת יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שליווה בשבועות האחרונים באופן אישי את הדיונים בין הצדדים. אז מה יש בהסכם? ההסכם החדש כולל העמקה נוספת ומשמעותית של ההתייעלות, חיסכון בעלויות של מלונות ואש"ל, כמו גם הרחבת הגמישות הניהולית והתפעולית של החברה כפי שסוכמה בשבוע שעבר: הרחבת הגמישות והגדלת זמינות הטייסים באמצעות קיצור שהייה, תוך ביטול הפיצוי האישי. ביטול הפיצולים ובכלל זה מנגנון לביטול תוספת שכר במקרה של הפרה. סיום חכירת מטוסי הנוסעים. התחייבות לשקט תעשייתי. תמורת העמקת ההתייעלות יקבלו הטייסים תוספת שכר מגזרית בגובה 8.75% (תבוטל תוספת הפיצוי האישי) . הכסף שייחסך כתוצאה מתהליכי התייעלות ישמש מקור לתוספות שכר. כמו כן, סוכם כי תוקם ועדת מעקב בראשות יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל אל על דוד מימון, שתתכנס אחת לחודש ובמידת הצורך בתכיפות גבוהה יותר, כדי לעקוב מקרוב על יישום ההסכם. מנכ"ל אל על, דוד מימון, ציין את ההערכה הרבה לכל עובדי החברה והצוותים המלווים אותה באוויר וביבשה, 24/7, לרבות הטייסים, ואמר: "הנכס האמיתי והמשמעותי של אל על הוא ההון האנושי שלה וזה מה שעושה את ההבדל. לאורך כל הדרך חזרתי ואמרתי שבחברת אל על עובדים האנשים הטובים ביותר והטייסים הטובים ביותר". עוד הוסיף מימון:"זו הזדמנות עבורי למסור תודה מיוחדת לכל עובדת ועובד בחברה, אשר עשו לילות כימים כדי לשרת את נוסעינו ולהביאם ליעדם, למרות עוגמת הנפש שחוו. שום סכסוך פנימי, נקודתי וזמני לא ישנה את מרקם היחסים בינינו, אשר נבנה מזה עשרות בשנים, ואת מחויבותנו המשותפת לחברה ולקהל הלקוחות הנאמן שלנו. אני שמח שהצלחנו לגשר על אי ההבנות ופנינו לעתיד מבטיח יותר. אני מתחייב כי כל עובדי החברה מגויסים לטובת חזרה לשגרה והחזרת העבודה התקינה לסדרה, תוך חיזוק האמון שלכם בנו. אנו מבינים שכעת יותר מתמיד חובת ההוכחה היא עלינו ובכוונתנו לעשות כל שיידרש כדי להישאר חברת התעופה המועדפת עליכם, בה תמשיכו להרגיש הכי בבית בעולם". וועד טייסי אל על מסר בתגובה: "אנחנו מברכים על חתימת פרק ההסכם של טייסי החברה ועל הפסקת הפגיעה בנוסעים ובעובדים, שהם הנכסים החשובים ביותר של חברת אל על. ליבנו עם אלפי הנוסעים והעובדים שנפגעו בשבועות האחרונים שלא לצורך. טייסי אל על ימשיכו להיות זמינים – כפי שהיו ויהיו תמיד – לרווחת הנוסעים ובמטרה לקדם את החברה. נמשיך לעמוד לצד עובדי החברה המסורים, עד שיגובשו גם ההסכמים איתם, ונפעל יחדיו לקיים יחסי עבודה תקינים. זה המקום להודות להסתדרות בראשות היו"ר אבי ניסנקורן ואבי אדרי שהיו שותפים מרכזיים בתהליך חשוב שהחזיר את חברת אל על לדרך המלך". אבי אייזנר, יו"ר נציגות עובדי אל על אמר בתגובה: "אני מברך על ההסכם עם הטייסים. בהמשך לכך, כבר בימים הקרובים יערכו דיונים של נציגות העובדים הכללית באל על עם ההסתדרות והנהלת אל על, במטרה לחתום על ההבנות שהושגו עם עובדי הקרקע והדיילים. בין ההישגים עליהם הוסכם: 1. הכנסת מכסה של עשרות עובדים זמניים למעגל הקביעות. 2. מכסות נוספות של דיילי אוויר שיזכו לקביעות. 3. פתרון לכיסוי הביטוח הסיעודי של עובדי אל על. 4. התחייבות שעם כניסת צי המטוסים החדש לא יפוטרו עובדי תחזוקה ושכרם לא יפגע". בימים הקרובים צפוי להיחתם הסכם נוסף, בהתאם להבנות שגובשו עם יושב ראש ההסתדרות אבי ניסנקורן ונציגות העובדים ביחס לסוגיות נוספות שעל הפרק הנוגעות למגזרים אחרים: הסדרת תנאים מיטיבים לעובדים זמניים ללא מגבלת זמן. קביעת מכסות לעתודה לקביעות במגזר אצד"א ומנהלי לצד שיפור משמעותי בתנאי העסקתם. עיגון ביטחון תעסוקתי למגזר התחזוקה בגין קליטת מטוסי ה-787. הסדרת נושא הביטוחים הרפואיים. |
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}