ההסתדרות השעתה את ועד טייסי אל על כי עברו להסתדרות הלאומית
כפי שנחשף לראשונה בפספורטניוז, הטייסים אשר החליפו ייצוג אינם מתרגשים: "הועד נבחר ע"י טייסי אל על, ורק הם ישעו או ידיחו את הועד שממשיך לעבוד במלוא הכוח". ההסתדרות :הועד פועל מזה תקופה ממושכת במנותק מהמציאות שפקדה את עולם התעופה. לא נאפשר לגורמים קיצוניים לחבל בעתידה של החברה"
צילום: עידו וכטל
שוב בלגן ביחסים בין טייסי אל על וההסתדרות, לאחר שהאחרונה השעתה את ועד הטייסים כי עברו להיות חברים תחת ההסתדרות הלאומית. על הכוונה של טייסי אל על לעבור להסתדרות הלאומית, נחשף לראשונה בפספורטניוז, כבר בחודש אוקטובר 2020. הטייסים לא מתרגשים מהצעד של ההסתדרות ואומרים כי :"הטייסים באל על מרוב אכזבה עברו להסתדרות הלאומית באופן אישי, ההסתדרות מאוכזבת אז הודיעה שהוועד מושעה" . יו"ר ועד הטייסים, ניר ראובני, הוסיף ואמר : "וועד הטייסים נבחר ע"י טייסי אל על ורק הטייסים ישעו או ידיחו את הוועד. הוועד ממשיך לעבוד בכוח מלא". ועד הטייסים הגיע לאחרונה להסכם עם הנהלת אל על. במסגרת ההסכם, הטייסים עוברים לעבוד 75% משרה זאת כדי לאפשר לטייסים נוספים לחזור לעבוד בחברה. במקום 75 שעות טיסה חודשיות, הטייסים טסים 56.5 שעות חודשיות. ההסכם בתוקף עד סוף שנת 2021. אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, מסר בתגובה כי:" ועד טייסי אל על פועל מזה תקופה ממושכת במנותק מהמציאות שפקדה את עולם התעופה. עובדתית, ועד טייסי אל על הסתכסך עם בעלי החברה, עם הנהלת החברה, עם שאר ועדי העובדים בחברה ועם ההסתדרות. לא יעלה על הדעת שוועד שמייצג עובדים סוגר כל דלת אפשרית מול כל גורם שמהווה גורם השפעה על עתיד העובדים שהוא מייצג. אסתפק בלציין שבית הדין לעבודה קבע מפורשות שוועד העובדים הנוכחי פעל בחוסר תום לב מובהק, אישרר שהוועד הנוכחי ״ניתק את צינור החמצן״ שהיה לחברה ועוד אמירות קשות על התנהלות ועד הטייסים. אתמול אף התחוור לנו שוועד הטייסים שאמור להיות האורגן של ההסתדרות במקום העבודה פעל להעברת טייסים לארגון עובדים אחר. כמו שפעלנו תמיד, נמשיך לשמור על אל על ועובדיה ולא נאפשר לגורמים קיצוניים לחבל בעתידה של החברה". ראובני בתגובה מסר: ״התגובה של אדרי שקרית. ההסתדרות הלכה יד ביד עם הבעלים הקודמים שראו אך ורק את טובתם האישית ושמירת שליטתם בחברה. הוועד משתף פעולה מעל ומעבר עם הבעלים החדשים ועם ההנהלה אשר רואים את טובת החברה לנגד עיניהם.״ עוד הוסיף ראובני: ״טייסי אל על רבים בחרו מיוזמתם לעזוב את ההסתדרות הכללית ולעבור לארגון עובדים אחר, כיוון שארגון העובדים שהיה אמור לייצג אותם, לא היסס וחתם על הסכם עבודה, מעל ראשם, הסכם הפוגע בתנאים ובזכויות של הטייסים לשנים קדימה ולא רק לתקופת הקורונה. ההסתדרות נחפזה לפגוע בלגיטימיות של מי שהיתה אמורה לייצג, ולראיה ההסכמים הכפויים עדין לא נכנסו לתוקף.״ ״יותר מזה, ההסתדרות הכללית הוסיפה חטא על פשע ולא היססה לתקוף את ועד הטייסים, על כך שהסכים עם ההנהלה החדשה על הפחתת אחוזי המשרה, על-מנת לסייע לבעלים החדשים ולהנהלה הנכנסת להפחית את עלויות התפעול, ובו בזמן להוסיף ולתת עבודה לעוד טייסים שנמצאים בחלת ולאפשר להם לחזור למעגל העבודה. בכך היא איבדה את שארית האמון שרחשו לה טייסי החברה" צילום: פספורטניוז
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}