תל אביב 21°c
ניו יורק 10°c
לונדון 4°c
פריז 1°c
ברלין 1°c
אתונה 20°c
לרנקה 21°c
אא

היום בטוח לטוס יותר מאי פעם בעבר – ישראל בצמרת המדינות הבטוחות

עפ"י דו"ח בטיחות התעופה העולמית ומחקרים אקדמאים, הסיכוי למות בתאונת מטוס הוא 1 ל-11 מיליון, ואילו הסיכוי למות בתאונת דרכים הוא 1 ל-5,000. ישראל היא בין המדינות הבטוחות ביותר בעולם לטיסה

טייסת בדובאי. צילום: shutterstock טייסת בדובאי. צילום: shutterstock
ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית, International Civil Aviation Organization (ICAO), פרסם את דו"ח הבטיחות העולמי לשנת 2022. עפ"י הדו"ח, בשנה שעברה נרשמה ירידה של 9.8% בתאונות בענף התעופה בהשוואה לשנת 2020. מספר ההרוגים כתוצאה מתאונות טיסה ירד ב-66%. מספרים אלה נרשמו למרות עלייה של 11% בסך הטיסות הסדירות ב-2021 לעומת 2020. ה-ICAO מייחס את השיפורים בבטיחות למחויבות הכלל עולמית לנושא בתעשיית התעופה. המגמה הכללית לאורך שנים רבות היא שכיום בטוח יותר מאי פעם לטוס. עפ"י מחקר של אוניברסיטת הרווארד, טיסה בארה"ב, אירופה ואוסטרליה היא בטוחה יותר באופן משמעותי מאשר נהיגה במכונית. הסיכוי לחוות תאונה במהלך טיסה הוא אחד ל-1.2 מיליון, והסיכוי שהתאונה תהיה קטלנית הוא אחד ל-11 מיליון. הסיכוי למות בתאונת דרכים, לעומת זאת, הוא אחד ל-5,000, עפ"י המחקר. מחקר אחר משנת 2020 של המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT) בחן כיצד השתפרה בטיחות חברות התעופה בעשורים האחרונים. בעשור של 2008 עד 2017 ירדו משמעותית מקרי המוות של נוסעים בהשוואה לעשור הקודם. בעשור זה שיעור ההרוגים היה אחד לכל 7.9 מיליון נוסעים בטיסה. בעשור שלפני כן, בין השנים 1998 עד 2007 שיעור ההרוגים עמד אחד לכל 2.7 מיליון נוסעים. בבחינה מוקדמת יותר המגמה מתבהרת עוד יותר. בעשור שבין 1988 – 1997 נרשם הרוג אחד לכל 1.3 מיליון נוסעים, ובעשור 1978 – 1987 הרוג אחד לכל 750,000 נוסעים, ובעשור 1968 -1977, הרוג אחד לכל 350,000 נוסעים. במסגרת הנתונים קיימים הבדלים גיאוגרפיים. עפ"י המחקר של MIT, המדינות, בהן הנוסעים בחברות התעופה בטוחים ביותר, כוללות את האיחוד האירופי, סין, יפן, קנדה, אוסטרליה, ניו זילנד וישראל. במדינות אלו שיעור ההרוגים בשנים 2008-2017 היה רק אחד ל-33.1 מיליון נוסעים. חברות התעופה בסיכון גבוה יותר הן ממדינות מתפתחות, חלקן באסיה, אפריקה ואמריקה הלטינית. במדינות אלו הסיכון הוא הרוג אחד לכל 1.2 מיליון נוסעים, אבל גם בהן בטיחות התעופה השתפרה באופן דרמטי, מהרוג אחד לכל 400,000 נוסעים ב-1998 - 2007. מה הופך את התעופה לבטוחה הרבה יותר? מרכיבים רבים חוברים כדי להפוך את הטיסות לסביבה בטוחה. בימים אלה צוותי הטיסה, פקחי הטיסה והצוותים הטכניים כולם מוסמכים, בעלי הכשרה מקיפה ועובדים יחד כדי להבטיח טיסה בטוחה. לכך, כמובן, יש להוסיף את הבטיחות של המטוס עצמו. הטכנולוגיה התקדמה בצעדי ענק, שילבה ציוד חדש ומשוכלל ומגבילה אף את האפשרות לטעויות אנוש בתא הטייס, וכל המערכות, כולל המנועים החדישים, אמינים יותר. מעל הצוותים המיומנים והמטוסים המשוכללים עומדות הרשויות הרגולטוריות המחמירות, המקפידות ומפקחות על פעילותן של חברות התעופה, ואף מכתיבות להן דרישות קפדניות לתחזוקה, דיווח, הדרכה ותפעול תוך הקפדה על נושאי הבטיחות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהמבזקיםבטיחות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: