אא

חמשת היעדים האהובים על אליזבת השנייה ברחבי העולם

באחד מהם היא טיפסה על עץ כנסיכה וירדה ממנו כמלכה, ובאחרים חוותה אהבה צעירה, נסעה לצד החופים היפים בתבל או העניקה גביע לכוכב הכדורגל הגדול של כל הזמנים. באחד מהם גם הלכה השבוע לעולמה

המלכה אליזבת השניה. צילום: Shutterstock המלכה אליזבת השניה. צילום: Shutterstock

בשבעים שנות מלכותה ביקרה המלכה אליזבט השנייה ב-117 מדינות שונות. ישראל, אגב, לא היתה אחת מהן. כמחווה למותה, Two Flying Boys יצאו לביקור מלכותי בחמשת היעדים האהובים על אליזבט השנייה, שב-70 שנות מלכותה היתה גם לאחת התיירות הגדולות של כל הזמנים. אלה המקומות שאהבה מכל:

קניה, הנערה שטיפסה על עץ כנסיכה וירדה ממנו כמלכה

את החדשות על מות אביה והכתרתה למלכה ב-1952 קיבלה הנסיכה אליזבת בזמן שהיתה בחופשת ספארי פרטית עם בעלה, הנסיך פיליפ, בקניה. השניים שהו במלון הותיק ביותר במדינה, ה- Treetops Hotel (שנסגר לפי שנה בשל משבר הקורונה), שהציע בזמנו בית עץ מוגבה הצופה לצמרות העצים ליד אגם קטן בפארק הלאומי Aberdare. הזוג הצעיר בילה את ימיו בצילומי קרנפים, אנטילופות, ג'ירפים וחיות בר אחרות. לימים, כתב המאבטח של המלכה בספר האורחים של המלון: "לראשונה בהיסטוריה, נערה צעירה טיפסה על עץ כנסיכה וירדה ממנו כמלכה".

פארק Aberdareפארק Aberdare

פארק Aberdare. צילום: Shutterstock

מלטה, אהבה של זוג צעיר

כשלוש שנים לפני שהוכתרה למלכה, שימש פיליפ כקצין בצי המלכותי בחופי מלטה והשניים חיו במקום בין השנים 1949 ל-1951. אמנם השניים לא התגוררו במגורי הסגל בבסיס אלא באחוזה גדולה עם אורוות גדולות וגנים רחבים, אך נהנו מאלמוניות ופרטיות יחסית הרחק מאנגליה. הנסיכה הצעירה נהגה לצאת לטיולים ביבשה ובים ובביקורה במקום ב-2015 נזכרה בערגה בתקופה: "האי מיוחד עבורי. אני זוכרת בו ימים מאושרים עם הנסיך פיליפ לאחר שנישאנו".

הנסיכה אליזבט הצעירה במלטה 1947-1951הנסיכה אליזבט הצעירה במלטה 1947-1951

הנסיכה אליזבט הצעירה במלטה 1947-1951. צילום: Shutterstock

ברזיל, רולס רויס פתוחה בקופה קבנה ומפגש עם פלה

בשנת 1968 בילה הזוג המלכותי שבועיים שלמים בברזיל וביקר בין היתר בסאו פאולו, סלבדור וכמובן בריו דה ז'נרו. דם כחול או לא, השניים לא פספסו את חוף הים ואפילו משחק כדורגל טוב. במכונית רולס רויס עם גג נפתח נסעו לאורך הקופה קבנה המפורסם ובאצטדיון המרקנה נהנו מכדורגל ברזילאי. בסוף המשחק אף העניקה המלכה את הגביע לפלה. השבוע, לאחר מותה, צייץ פלה לזכרה וכתב: הייתי מעריץ מאז נפגשנו לראשונה במגרש הכדורגל ב-1968.

קנדה, לא פחות מ-27 ביקורים

עם מספר שיא של 27 ביקורים, אין ספק שקנדה היא אחד מהיעדים אליהם אהבה המלכה לנסוע יותר מכל. ביקורה הראשון היה כנסיכה אך לאחריו שבה אל הנופים המפעימים שוב ושוב. חביב על המלכה (והמשפחה המלכותית בכלל) היה אזור הרי הרוקי ובמיוחד מלון Fairmont הממוקם בג'אספר פארק המרהיב, שאירח גם את הוריה ב-1939.

Jasper Park Lodge, קנדהJasper Park Lodge, קנדה

Jasper Park Lodge, קנדה. צילום: Shutterstock

 

ההיילנדס הסקוטיים, מדי קיץ, עד הקיץ האחרון

מאז הוכתרה למלכה לפני 70 שנה הקפידה אליזבת השנייה לשהות כל קיץ בהיילנדס הסקוטיים, וליתר דיוק בטירת Balmoral, בה בילתה גם את הקיץ האחרון של חייה ובה נשמה את נשימתה האחרונה. האזור ממוקם בצפון מערב סקוטלנד, התושבים בו מעטים והמרחבים ורכסי ההרים בו כמעט אינסופיים. מהטירה העצומה נשקף נוף עוצר נשימה של הרים, יערות, אגמים, נהרות וגנים. נכדתה של המלכה סיפרה כי זה המקום בו המלכה היתה הכי מאושרת וכי נהגה לבלות את זמנה בטיולים עם הכלבים, פיקניקים ואורחים שיצאו ונכנסו כל העת. במקרה, או שלא, זה גם המקום בו הלכה לעולמה.

Castle Balmoral, המקום בו המלכה היתה הכי מאושרתCastle Balmoral, המקום בו המלכה היתה הכי מאושרת

Castle Balmoral, המקום בו המלכה היתה הכי מאושרת. צילום: Shutterstock

  בלוג טיולי היוקרה Two Flying Boys באתר ובאינסטגרם  

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירותמבזקיםפספורטופ 5

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: